Logo  
Historia TFJ
Tymczasowe Forum Jaskini Behemota działało od sierpnia 2005 roku do czerwca 2006 roku, jako zastępcze forum podczas problemów hostingowych Jaskini.

Wróć do Jaskini Behemota

 
Witaj na Tymczasowym Forum Jaskini Behemota!
Tymczasowe forum Jaskini » Heroes III - Zaścianek weteranów » H3 vs H4

Ostatnia wiadomość w wątku: 2006-05-22 18:46:07 napisana przez Aldvyn
Pokaż ostatnią wiadomość


Wyświetlam 114 wiadomości na 6 stronach [ 1 2 3 4 5 6 >>> ]
^wwalker
1. H3 vs H4
2005-09-09 15:22:57
w topiku o H5 zauwazylem odwieczna dyskusje o wyzszosci tej lub tamtej... poniewaz uwazam temat bogactwa strategicznego obu gier za extra ciekawy proponuje tutaj czytelnie, W KRÓTKICH PUNKTACH umieszczac JAKIE decyzje strategiczne i taktyczne Gracz moze/musi podjac w H3 a w H4 nie i odwrotnie. Chodzi rowniez o wszelkie przedziwne tricki, ktore jedna gra chcacy lub niechcacy umozliwia lub wymusza a druga nie. Za chwile dam przyklad jak to pisac, zeby kazdy czytajacy mial na tacy zrozumialy przekroj roznic.
^wwalker
2. RE: H3 vs H4
2005-09-09 15:26:41
ogólnie: ja lubię jak gra pozwala na stosowanie strategii, które naprawdę są możliwe do zastosowania w prawdziwej wojnie, przez prawdziwych dowódców, które miałyby sens np. w książce Tolkiena, natomiast techniki będące nonsensem w realu uważam za bugi. Z tego punktu widzenia mój pierwszy zbiór technik (na pewno dorzuce cos pozniej) 1. strategia sztafety - imho MINUS w H3 (PLUS w H4) sztafeta, czyli: główny heroes jest o 3 dni drogi od miasta w poniedziałek, wiec kilku innych przekazuje sobie armie z reki do reki i armia pokonuje cala 3dniowa droge w 1 dzien - tylko od ilosci heroesow zalezy jak dluga droge moze przedreptac taki pikinier w ciagu dnia - lol 2. strategia zwiadowcy - imho PLUS w H4 (MINUS w H3) dowolną ilość szeregowych zwiadowców (jednostek bez heroesa) można rozesłać we wszystkie strony jak to się robi w prawdziwych wojnach, to że część z nich nie wróci z życiem nie ma znaczenia dla całej wojny 3. strategia chomika - imho MINUS w H4 (PLUS w H3) jednostki przyrastają codziennie i armia może rosnąć płynnie a nie skokowo, w życiu tak nie jest - w wojsku zawodowym nikt nie szkoli po 2 rekrutów tylko całymi oddziałami, czyli długo nic a potem oddział gotowy do walki - tutaj H3 lepiej odzwierciedla rzeczywistość 4. napakowany heroes - imho MINUS w H4 (PLUS w H3) czlowiek zabijajacy jednym strzalem 10 smokow to absolutna przesada, wyobrazacie sobie jak to by musiala byc strzala? - lol. W kampaniach bywa tak, ze w dalszych mapach heroes samopas zajmie wszystkie kopalnie, ginie cala wielka strategia rozdysponowania poczatkowych, ograniczonych zasobow "portfela" 5. wirtualne armie - NIE WIEM CO O TYM SĄDZIĆ w H4 kiedy bohater z natury (głównie) opanuje przywoływanie elementali/żywiołaków, osetnic itd. to na mniejszych mapach niemal nie musi mieć prawdziwej armii - efekt jest ten sam co "napakowany heroes" ale w sumie mozna sobie wyobrazic ze czlowiek ma takie zdolnosci - jest to podobne do maga z wielkim armageddonem itp. 6. wojownik i mag w jednej armii - imho PLUS w H4 (MINUS w H3) wykluczenie używania i magii i oręża na jednym polu bitwy nie ma żadnych podstaw, Czy Aragorn i Gandalf nie mogli być w tym samym miejscu w decydującym momencie Bitwy o Śródziemie? Mogli. I byli :) Dlatego popieram wspólne wędrowanie kilku bohaterów 7. zabawa w kotka i myszkę - imho MINUS i w H3 i w H4 szybka jednostka ze zdolnością "no retaliate" (blokowanie kontrataku) może pokonać o wiele silniejszą, po prostu atakując i zwiewając dziesiątki albo i setki razy - w życiu coś takiego też jest - nazywa się to partyzantka :) ale nie ma tak, że jeden partyzant zniszczy 100 czołgów i spokojnie pójdzie sobie dalej - lol 8. karawany - imho PLUS w H4 ale nie do końca nie ma przeszkód, żeby ochotnicy stawiali się sami tam gdzie ich wezwano, jak Rohańczycy kiedy zbierano armię na pomoc Gondorowi, nie trzeba po nich jeździć jak po dzieci do przedszkola (tak jest w H3), tylko że tych ochotników można po drodze zabić a w H4 nie i dlatego tutaj niepełny plus :( no to jak na razie: H4: 4 plusy i 3 minusy H3: 2 plusy i 4 minusy
^haku
3. RE: H3 vs H4
2005-09-09 16:45:33
mnie w heroes4 wkurzała szczegulnie AI ... nie dość żę komputer zawsze wiedzdział gdzie jesteś mimo mgły wojny to na dodatek sztuczna inteligencja była strasznie tempa już ta zastosowana w 3 była lepsza mam nadzieje że w 5 bedzie lepiej :zmiesz4:
^Puzon_351
4. RE: H3 vs H4
2005-09-09 22:16:51
Kazdy ma swoej zdanie towej argumenty mnie nie przekonaly a wiec dalej jestem za H3 :P :)
^haku
5. RE: H3 vs H4
2005-09-09 23:56:14
przecież napisałem że AI w 3 było lepsze . na dodatek w 4 było zaastosowane ułatwienie dla kompa bo widział cię zzawsze tzn nie miał mgły wojny tak jak gracz :pff6:
^Puzon_351
6. RE: H3 vs H4
2005-09-10 18:17:55
Racja mgla wojny byla troche glupia jezeli chodzi o przeciwnika ale denerwowalo mnie to tez ze wojsko bylo tak pomieszane np. nekro z inefno no naprawde cos mi sie dzialo :)
~Apsik100
7. RE: H3 vs H4
2005-09-10 18:55:17
A mnie zastanawia skad wzieli Modliszki wielkie jak smok. I czemu wdlug nich Behemot wyglada jak King-Kong z zdeformowanymi recami.
^Puzon_351
8. RE: H3 vs H4
2005-09-10 19:55:25
No coz mieli taka fantazje i sobie je tak zrobili :)
~Apsik100
9. RE: H3 vs H4
2005-09-10 23:46:10
^Puzon_351 napisał/a: > No coz mieli taka fantazje i sobie je tak zrobili > :) Ta fantazja ich drogo kosztowała. :placz1: :smut2: :smut4:
^Puzon_351
10. RE: H3 vs H4
2005-09-11 10:44:44
A no bankructwo :) miejmy nadzieje ze z ubi sie to nie powtorzy :)
^haku
11. RE: H3 vs H4
2005-09-11 17:17:32
z ubi raczej nie, ma wiele innych tytułów ale jak spiepszą heroes5 na co sie narazie nie zanosi to nie bedzie ich to kosztowało kasę a coś wiecej- te miliony wkurzonycg=h fanów he he :smiech1:
^Puzon_351
12. RE: H3 vs H4
2005-09-11 18:30:10
hehe w tych milionach i ja bym byl:) ale raczej tak tragicznie nie bedzie wszystko wskazuje na to ze ubi sie postaral i gra bedzie swietna :) chociaz nie kraczmy :p
~Baron.
13. RE: H3 vs H4
2005-09-12 14:57:30
^wwalker napisał/a: > ogólnie: ja lubię jak gra pozwala na stosowanie > strategii, które naprawdę są możliwe do > zastosowania w prawdziwej wojnie, przez > prawdziwych dowódców, które miałyby sens np. w > książce Tolkiena, natomiast techniki będące > nonsensem w realu uważam za bugi. JAK NAJBARDZIEJ POPIERAM!!! > > 1. strategia sztafety - imho MINUS w H3 (PLUS w > H4) > sztafeta, czyli: główny heroes jest o 3 dni drogi > od miasta w poniedziałek, wiec kilku innych > przekazuje sobie armie z reki do reki i armia > pokonuje cala 3dniowa droge w 1 dzien - tylko od > ilosci heroesow zalezy jak dluga droge moze > przedreptac taki pikinier w ciagu dnia - lol > Tak minus dla 4 plus dla 3 > 2. strategia zwiadowcy - imho PLUS w H4 (MINUS w > H3) > dowolną ilość szeregowych zwiadowców (jednostek > bez heroesa) można rozesłać we wszystkie strony > jak to się robi w prawdziwych wojnach, to że > część z nich nie wróci z życiem nie ma znaczenia > dla całej wojny No tak plus dla 4 minus dla 3 > > 3. strategia chomika - imho MINUS w H4 (PLUS w H3) > jednostki przyrastają codziennie i armia może > rosnąć płynnie a nie skokowo, w życiu tak nie > jest - w wojsku zawodowym nikt nie szkoli po 2 > rekrutów tylko całymi oddziałami, czyli długo nic > a potem oddział gotowy do walki - tutaj H3 lepiej > odzwierciedla rzeczywistość PLUS 3 MINUS 4 > > 4. napakowany heroes - imho MINUS w H4 (PLUS w H3) > czlowiek zabijajacy jednym strzalem 10 smokow to > absolutna przesada, wyobrazacie sobie jak to by > musiala byc strzala? - lol. W kampaniach bywa > tak, ze w dalszych mapach heroes samopas zajmie > wszystkie kopalnie, ginie cala wielka strategia > rozdysponowania poczatkowych, ograniczonych > zasobow "portfela" To byl totalny absurd jeden koles zdobywajacy miasto i wycinajacy armie!Dwu wygrywajacych cala gre!!!Absurd TRZY MINUSY dla 4 plus dla 3!!! > > 5. wirtualne armie - NIE WIEM CO O TYM SĄDZIĆ w H4 > kiedy bohater z natury (głównie) opanuje > przywoływanie elementali/żywiołaków, osetnic itd. > to na mniejszych mapach niemal nie musi mieć > prawdziwej armii - efekt jest ten sam co > "napakowany heroes" ale w sumie mozna sobie > wyobrazic ze czlowiek ma takie zdolnosci - jest > to podobne do maga z wielkim armageddonem itp. To samo trzy minusy dla 4 plus dla 3 > > 6. wojownik i mag w jednej armii - imho PLUS w H4 > (MINUS w H3) > wykluczenie używania i magii i oręża na jednym > polu bitwy nie ma żadnych podstaw, Czy Aragorn i > Gandalf nie mogli być w tym samym miejscu w > decydującym momencie Bitwy o Śródziemie? Mogli. I > byli :) Dlatego popieram wspólne wędrowanie kilku > bohaterów O tu bym nikomu nie dal ani plusa ani minusa. > > 7. zabawa w kotka i myszkę - imho MINUS i w H3 i > w H4 > szybka jednostka ze zdolnością "no retaliate" > (blokowanie kontrataku) może pokonać o wiele > silniejszą, po prostu atakując i zwiewając > dziesiątki albo i setki razy - w życiu coś > takiego też jest - nazywa się to partyzantka :) > ale nie ma tak, że jeden partyzant zniszczy 100 > czołgów i spokojnie pójdzie sobie dalej - lol Remis. > > 8. karawany - imho PLUS w H4 ale nie do końca > nie ma przeszkód, żeby ochotnicy stawiali się > sami tam gdzie ich wezwano, jak Rohańczycy kiedy > zbierano armię na pomoc Gondorowi, nie trzeba po > nich jeździć jak po dzieci do przedszkola (tak > jest w H3), tylko że tych ochotników można po > drodze zabić a w H4 nie i dlatego tutaj niepełny > plus :( Remis. > > no to jak na razie: > H4: 4 plusy i 3 minusy > H3: 2 plusy i 4 minusy No nie wiem mi to wyszlo czworka -10 minusow 4 plusy trojka 10 plusow i 4 minusy... Niestety 4 totalna porazka.Mam nadzieje ze w 5 DADZA SOBIE SPOKOJ Z MAGIA A ROZBUDUJA STRATEGIE I TAKTYKE!!!
^Nicolai
14. RE: H3 vs H4
2005-09-12 15:05:59
~Baron. napisał/a: > DADZA SOBIE SPOKOJ Z MAGIA A ROZBUDUJA STRATEGIE > I TAKTYKE!!! Z rozbudowaniem Stategii i Taktyki się zgadzam. W H5 ma być możliwość walki w czasie rzeczywistym. A z Magią, się nie zgadzam! Przecierz pełna hazwa hirków to [i]Heroes of Might and Magic![/i] By mogli nawet zrobić nowy typ magii dostępny tylko dla Arcymagów.
^val-gaav
15. RE: H3 vs H4
2005-09-12 15:42:25
^Nicolai napisał/a: > H5 ma być możliwość walki w czasie rzeczywistym. Coś Ci się pomyliło ... W h5 nie będzie nic z rtsa ... Owszem edzie tryb tur jednoczesnych jak i ghoust mode , ale to nie zmienia faktu że gra będzie nadal turowa ... Pozdrawiam
^Puzon_351
16. RE: H3 vs H4
2005-09-12 15:59:18
Tak ja rowniez sie zgadzam H3 jest o wiele lepsze :) aleee jesli chodzi o ta strategie i taktyke tak owszem :) ale magie tez tak jak tutaj przypominal Nicoali w tytule gry widnieje napis Heroes of Might and Magic :) wiec magia jest rownie waznym punktem gry tak jak strategia i taktyka :)
^Nicolai
17. RE: H3 vs H4
2005-09-12 16:24:48
Według mnie były wH4 były 3 poważne błędy: 1. Widok (Wszystko bardzo małe) 2. Potężny gracz ( Czy to możliwe, żeby złykły człowiek gromił armię smoków?) 3. Fantazja twórców ( Modliszki, Behemoty wyglądające jak King-Kongi, Dziwne Nagi, Diabły i Meduza ...)
^Puzon_351
18. RE: H3 vs H4
2005-09-12 17:23:17
tak tak zgadzam sie i zapomniales o jednym starsznie pomieszane wojsko :( np. smierc poloczenie inferno i nekropolii dla mnie nie wypal, aha i jeszcze jedno denerwowalo mnie to ze sie musialo wybrac pomiedzy czyms tam i czyms tam starsznie mnie to.. :)
^haku
19. RE: H3 vs H4
2005-09-12 19:53:34
tak to była wielka gupota bo gracz nie mógł sie cieszyć wykorzystywaniem swoich ulubionych jednostek np gryf i jednorożec ... i te śmieszne jednostki nie miejace nic wspulnego z magia modliszki, białe tygrysy, wilki błe zna ktoś może dokładną date rozpoczecia betatestów :pff6:
^Puzon_351
20. RE: H3 vs H4
2005-09-12 20:04:07
Tzn. w tym tygodniu maja porozsylac e-maila :)