Logo  
Historia TFJ
Tymczasowe Forum Jaskini Behemota działało od sierpnia 2005 roku do czerwca 2006 roku, jako zastępcze forum podczas problemów hostingowych Jaskini.

Wróć do Jaskini Behemota

 
Witaj na Tymczasowym Forum Jaskini Behemota!
Tymczasowe forum Jaskini » Heroes III - Zaścianek weteranów » H3 vs H4

Ostatnia wiadomość w wątku: 2006-05-22 18:46:07 napisana przez Aldvyn
Pokaż ostatnią wiadomość


Wyświetlam 114 wiadomości na 6 stronach [ <<< 1 2 3 4 5 6 >>> ]
^val-gaav
1. RE: H3 vs H4
2005-09-19 01:36:15
~Tristan-IJB napisał/a: > [b][u] Gdyby nie wypuszczono Herosów IV jakies > pół roku za wczesnie > napewno nie byłoby teraz wątku Heroes 3 vs 4, bo > każdy grałby w czwórke![/u][/b] :placz1: ekhem .... Mylisz się ... Jestem jedną z niewielu osób która była zawiedziona 4 jeszcze przed wydaniem gry ... Powód był prosty : walczący bohaterowie ! Zapewniam cię , ża ja nadal grałbym w h3 nawet gdyby mieli jeszcze te pół roku . Zakładając , że przez ten czas nie postanowili by jednak zrobić herosa off battle ... W h4 włożyli za dużo nowych rzeczy (eksperymentów) ... (BTW wiedzieliście , że samotnie poruszające się po mapie jednostki latające miały początkowo naprawdę latać ? ) Jak dla mnie h4 to już zupełnie inna gra niż herosi .. Jest to pewien TBS jak AoW czy disciples . Może i wyda się to komus dziwne ale uważam że sequel to powinna być udoskonalona i ciut pozmieniana wersja poprzedniej gry ... h3 nie różniło się zbyt od h2 ... Powiedziałbym wręcz ,że h3 to bardziej rozbudowane h2 A zobaczcie jaki ta gra odniosła sukces ! ~Tristan-IJB napisał/a: >-Parę ekhem błędów Parę ? Mnie tu zaraz palcy zabraknie żeby je zliczyć ... Parę błędów to ma h3 :) h4 ma ich mnóstwo ... ~Tristan-IJB napisał/a: >Każda frakcja ma innych kompletnie różnych >bohaterówtacy sami, tu mamy w order nobility w chaos >scouting, w life tactics itd.> Błąd ! W h3 bohaterów wyraźnie odróżniała specjalizacja ... Ale owszem Neela nie różniła się znacznie od Mephali i jest jeszcze paru takich herosów w h3 , ale w h4 tam jak sam napisałeś każdy necromancer różnił się tylko obrazkiem ... A później w grze nic się nie zmieniało bo i tak zawsze brało się combat i zostawało assasinem ... ~Tristan-IJB napisał/a: >-Kampanie według mnie są ciekawsze Acid cię zaraz za to zdanie zabije :P Ja specem od fabuły nie jestem więc powiem tyle : Grając w kampanie h4 załamywał mnie ich niski poziom trudności ... Czułem się jakbym grał w tutorial :) >-Preferuje przyrost dniowy Mnie to jest obojętne ... Ale przyrost dniowy z h4 miał pewną istotną wadę : Jeżeli black dragony postawiłeś we wtorek to następnego smoka miałeś za tydzień we wtorek ... jeżeli w środę to w środę itd... Jest to mało przejrzyste przy planowaniu dostarczania posiłków . >-Lepszy system kontrataku Też mi to obojętne ... ...... Przyczepiłbym się jeszcze do paru rzeczy , ale wszystko to już było kedyś w jaskini :P I żeby nie było napiszę o 2 rzeczach które mi się w h4 podobały 1) brak możliwości grania na łańcuszki bohaterów 2) Dwellingi zewnętrzne nie zwiększały przyrostu w zamkach ...
^haku
2. RE: H3 vs H4
2005-09-19 10:54:38
mnie w heroe4 najbardziej dobiła fabuła, która była przedstawiona w bardzo widowiskowy sposób :rad2: (nagle na ekran monitora wylewa sie kawł tekstu i czytaj pan) he he to na dodatek była nudna i sztampowa ... już dużo lepsza była w 3, te mini animacje robiły wiekszy klimat niż pare kartek ,tekstu a i ciekawsze były :rad2: [b] i co najwarzniejsze miały swietnych charakterystycznych, i haryzmatycznych bohaterów [/b] GELU rules
~Tristan-IJB
3. RE: H3 vs H4
2005-09-19 11:32:38
Ekhem swietnych charyzmatycznych bohaterów?? Co do wstawek animowanych to sie zgodze, budowały dobry klimat. Ale ja tam bardziej charyzmatycznych bohaterów w H4 widziałem < Emilia Nighthaven i jej kampania jest tego dobrym przykładem> Wogóle to kampanie w h4 wydały mi sie bardziej wciagające niż w h3. Może to ze względu na ciekawe wątki, no nie wiem ale w H3 grałem w kampanie po to aby sobie po prostu pograć, ot po prostu przejsc do końca. natomaist w H4 przedewszytkim grałem po to aby dowiedzieć sie wiecej o historii scenariusza, aby dowiedziec sie jak dana historia sie zakończy :rad1:
^haku
4. RE: H3 vs H4
2005-09-19 11:50:13
powiem tak i nie ... tak w postawce była nudna ... nie bo w dodatku armagedon blade była swietna... a co do bohaterów to w 4 wszyscy byli tacy sami bezosobowi i co by nie powiedzieć słabo wyglądali... a przypomnij sobie jak wyglądał Gelu takiego bahetra gra jeszcze nie miała przynajmniej z wyglądu :zmiesz4: zresztą daj linka jak by ktoś zapomniał http://www.bestsitez.com/aoh/gallery/gelu.jpg http://www.bestsitez.com/aoh/gallery/gelu.jpg http://www.gamespot.com/features/heroes3arm_pre/screens/02.jpg [b]http://heroescorner.de/Heroes_III/Kampagnen/sod2_ani.gif [/b]
^Puzon_351
5. RE: H3 vs H4
2005-09-19 13:18:31
Również się zgadzam, Gelu i inni bohaterowie (Dracon,Mutare,Kilgor itd. itp.) nadawali kampanii świetnego klimatu. A wracając do "punktowania" minusów i plusów dla obydwu Heroesów. To zgadzam się z tobą val-gaav, ale w jednym niestety nie mogę, otóż dla mnie system kontrataków był beznadziejny, wole system z poprzednich części HoMM. System magii również wolałem z "trójki", w ogóle czary w 4 były przekombinowane, chociaż większość była z 3, pojawiło się kilka nowych czarów. Oczywiście nie musicie się ze mną zgadzać bo to jest moje zdanie, każdy może mieć inne :)
greyhawk
6. RE: H3 vs H4
2005-09-19 13:40:24
jaka dla mnie h4 bylo tak niegrywalne że myszka mi z ręki uciekała na samą myśl o tej grze.osobiście do sagi jej niezaliczam,chyba że jako swojego rodzaju bete i przykład jakie rozwiązania sprawiają że gra z herosami ma juz malo wspólnego i co jest po prostu nieklimatyczne i niepraktyczne.pomniejszona strategia(malo liczne wojska z uwagi na herosów,przyrost dniowy,wybory co budować czyli mniej jednostek uzupełniających sie w armi..) kaszana i niewypał.kilka rozwiązań zasługuje na uznanie,faky,karawany naprzykład są spoko.. mało jednak tego.no ale to tylko moje skromne zdanie.jednego bede sie trzymal zawsze i uważam to za fakt:z saga ta gra miała mało wspólego,grało sie zupełnie inaczej,co innego było ważne w grze i w ogóle.. czaicie chyba o co chodzi.
^haku
7. RE: H3 vs H4
2005-09-19 13:47:03
zpomnieliście o jednym...w czym 3 miażdrzy 4 ... oczywiście są to dodatki armagedon i shadown były wręcz rewlacyjnie ... hmm nie wiem czy chce w ogule o nich pisać ... gatherin storm i winds of war (brrrrrrr) czyli pokaz jak nie robić dodatków albo jak mało zrobić aby wiele zarobić ... to mugłyby byc darmowe add ony
^Huksi
8. RE: H3 vs H4
2005-09-19 14:00:56
Ekhem.. może troche nie na temt ale to nie ja zaczołem :smiech1:Ja, chyba jako jedyny na tym forum bronie feniksa. Otóż to jedna z moich ulubionych postaci ( i nie mówie tu tylko o grze ..). Fenix wydaje mi się postacią z charakterem - złoty smok też jest fajny, ale to tylko kolorowy smok, a fenix to orginalna postać.
^Puzon_351
9. RE: H3 vs H4
2005-09-19 14:04:57
Słuchaj ja też lubie Feniksów, ale z HoMM 3. Ale cenie sobie bardzo Złotego Smoka. I nie stety nie zgodze sie z tobą to właśnie smoki są stworami orginalnymi. Zauważ, że w większości legend występują smoki jako stwory potężne, silne i siejące postrach. Feniksa też bardzo lubie ale Moim zdaniem Złoty Smok bardziej pasuje do Rampartu. :) Też wielką startą by było, jeżeli Feniks nie pojawił by sie w H5 :) Chciałbym żeby był ale nie w Rampracie.
^Huksi
10. RE: H3 vs H4
2005-09-19 14:21:43
Jeśli w Ramparcie go nie będzie to już możemy się z nim pożegnać. Do innych zamków nie pasuje - może być najwyżej jako jednostka neutralna. Ale nie rozumiem czemu uważasz, że smok pasuje do rampartu - fenix przecież to ptak - zwierzę, obrońca lasu i górskich szczytów :smiech1: Ogień jest siłą natury, jej agresją. A złoto? A smok? On nic sobą nie reprezentuje, poza tym na jakiej podstawie on może należeć do rampartu? Jaka jest jego historia? Po prostu tam żyje? Ale masz rację - raczej napewno w ramparcie będzie smok, bo z tego co wiem fabuła ma być oparta na smokach. PS. Na Hyperze był prezentowany HV - żadnych nowych filmików ale za to ciekawe informacje. - Dark Messiah i HV dzieją się w tym samym świecie, z tym że DM dzieje się po HV. - DM i HV "zaczną nowy cykl" - W HV będzie sporo jednostek neutralnych związanych ze scenariuszami
~Baron.
11. RE: H3 vs H4
2005-09-19 14:27:18
No co wy opowiadacie?Bez magii nie moz byc smokow?U Tolkiena jest smok a nie ma magii... Co do taktyki ktos tu opowiada ze mozna pokonac 3X silniejsza armie dzieki magii :O))))))))To juz jest kabaret chyba.Owszem jesli masz wskazniki 15,15,15,15 a wrog 3,3,3,3...BO PO PROSTU MOCNIEJ WALICIE.Jesli jest rowno NIE MA SZANS.Co do czarow nonsensownych jest mnostwo. Znajdwanie artefaktow,niszczenie okretu(jakby potezna armia nie potrafila podpalic okretow i potrzowala magii BZDURA BZDURA BZDURA).Sciana ognia zadajaca smieszne obrazenia o ile ktos przejdzie! pulapki losowe na polu bitwy w ktore moze ktos wpadnie.Wzmacnianie obrony i ataku .Takie ktore powoduja,ze atakuje sie z najwieksza/najmniejsza skutecznoscia.Itd.Sprawdzalem lepiej juz walnac piorunem. I cala ta magia NIE DODAJE NIC TAKTYKI powoduje tylko mniejsze lub wieksze straty przy lupaniu.Albo spowolnienie PO CO SPOWALNIAC?I tak zyskujecie przy silnych jednostkach najwyzej 1 ture O ILE NIE RUSZYCIE SIE Z MIEJSCA NA SRODEK bo wtedy dojda.JUZ LEPIEJ OSLEPIC... A do oslepienia nie potrzeba zadnej magii jak mowilem. Poza tym udowadnianie mi ile mozna wygrac dzieki magii.NAWET GDY POKONUJEMY 3 RAZY SILNIEJSZA ARMIE jest to absurd i dowod ze nie powinno byc magii...Po co w koncu te armie?Skoro mozna je pokonac sztuczkami. Ta gra byla by idealna gdyby zostawic atmosfere i klimat a wzmocnic strategie i taktyke a to oznacza redukje magii.Bo magia sprzeciwia sie taktyce.Co z tego,ze madrze planujesz bitwe jak koles cie zniszczy zakleciami?Nonsens...
^Puzon_351
12. RE: H3 vs H4
2005-09-19 14:31:33
Ekhem... no tak ale własnie ogień nie pasuje do natury (wg mnie), natura broni sie magią ziemi tak?.Pewnie powiesz, że smok zieje ogniem jak Feniks ale otóż smok to jest smok i na dodatek ma zielony kolor. Cóż każdy ma swoje zdanie ale zdaje mi sie że własnie zielone(złote) smoki są obrońcami lasów,ogólnie Rampartu, (nawet sam kolor smoka zielony) Tak jak powiedziałem, bedzie to wielka starata jeżeli Feniks nie pojawi sie w jakimś zamku (być może wyjdzie w dodatku). Hmmm każdy ma swoje zdanie tak jak wcześniej mówiłem i będzie go bronił
^Huksi
13. RE: H3 vs H4
2005-09-19 14:36:10
HEROESY BEZ MAGII ????!!!! :smut2: :smut2: Człowieku co ty mówisz !! Weszłeś aby na dobre forum ??? Bez magii ?? Chyba zemdleje :smiech1: To może jeszcze wprowadzić czołgi i karabiny maszynowe - wtedy to dopiero była by taktyka !!! A czy taktyką nie jest wygrać z silniejszą armią dzięki potędze magii !!! P.S. nie można się wzorować na innych - to że u Tolkiena nie ma magii to nic nie znaczy !!! W "Opowieści Wigilijnej" elfy to pomocnicy mikołaja - może by coś takiego wprowadzić w Heroesie ???!!!! Co do feniksa i smoka... każdy ma swoje zdanie, a może ty masz rację (w końcu feniks spalił by pół lasu tylko do niego wchodząc :smiech1:)
^Puzon_351
14. RE: H3 vs H4
2005-09-19 14:50:18
Uuuu... nie zgodzę się z tobą, Po pierwsze przeczytaj sobie jaki napis widnieje w nazwie HoMM. I magia jest jednym z najważniejszych punktów gry, zauważyłem też pewną bzdurę która mnie po prostu przeraziła, SPOWOLNIENIE NIE POTRZEBNE LEPSZY BLIND, co ty mówisz!!!??? a wziąłeś pod uwagę, że spowolnienie jest grupowe i a blindem zablokujesz tylko jednego, po drugie jak nie masz magii ognia na expert to blind też ci będzie krótko działał (chyba, że masz artefakty) tak jak wcześniej mówiłem spowolnieniem spowlonisz wszystkich a wtedy tylko ich powystrzelasz lub jak nie masz silnych strzelców to możesz ich siepać mocnymi czarami lub klonować swoje jednostki, lub jak np. masz Diabła lub Alpa to jak podejdą bliżej to ich kropnąć pod koniec tury a na początku wrócić na swoje miejsce. Druga sprawa-piorunem lepiej, chłopie co ty zrobisz tym piorunem, który będzie zadawał w ogóle astronomicznie małe obrażenia co ty takim piorunem zrobisz. Lepiej puścić bless`a na swojego dobrego strzelca i on dopiero kropnie, a jeśli masz jeszcze wysokie morale i mu sie ruch powtórzy to już naprawdę będzie miał kopa. Trzecia rzecz jak to nie można, wygrać bez czarów z 3 razy mocniejszą armią. Zaskoczę cię bo można!. Rzucasz berserka i jeśli są tacy mocni niech się nawalają a ty pozostałymi się zajmiesz, jeśli jeszcze masz strzelców to uhhh.... Klonujesz sobie strzelców lub jakąś inną silną jednostkę i jedziesz z nimi. Nie wiem czy cię przekonałem, ale jestem zdziwiony ze fan HoMM tak mówi, że magia jest nie potrzebna !!!???. Też coś!
^haku
15. RE: H3 vs H4
2005-09-19 16:19:02
nie dość że efektowna : masowe spowolnienie, masowy bless, masowe morale na maksa- [ort] mieszanka przy dużej ilości strzelaców w oddziale.... to na dodatek spoko wygląda a oto przedewszystki chodzi :rad2: a tak wogule to lepsze jednostki w 3 były... lepsze zamki :rad2:
^vinius
16. RE: H3 vs H4
2005-09-19 16:49:37
kto powiedział, ze w "opowieści wigilijnej" elfy to pomocnicy Św. Mikołaja? uduszę, bo chyba nie czytał swietnej książki. nie ma tam nic o mikoaju... wracając do tematu: bez magii heroes to nie heroes, ale nie lubie tego, ze mój braz obraca moja armie w pył jedna implozją... (a przewaga była miażdżąca...)
^Huksi
17. RE: H3 vs H4
2005-09-19 17:56:38
Vinius, nie bierz tego do siebie. Nie chciałem obrażać "Opowieści Wigilijnej" (czytałem ją swoją drogą), chodziło mi tylko oto, że nie można inspirować się innymi książkami. W sensie Opowieści Wigilijnej chodziło o te bajki o Mikołaju i elfach, to był tylko dość niefortunny przykład. P.S. Błagam nie duś mnie :smiech1:
^Puzon_351
18. RE: H3 vs H4
2005-09-19 20:20:31
Nie rozumiem, najpierw chcecie żeby magia jest potrzebna a potem żalicie sie, że implozja rozwala mi cała armię. Jaką całą !?. Jeśli ty posiadasz mocne czary to czego twój przeciwnik miałby posiadać słabe:). Po resztą wtedy gra sie staje ciekawsza:P
greyhawk
19. RE: H3 vs H4
2005-09-19 20:23:56
BUHAHAHAHA,TAKICH BZDUR TO NAWET MOJ BRAT BY NIEWYMYSLIL.TO SIE KWALIFIKUJE DO KASACJI KONTA,TO JUZ NIE JEST WŁASNE ZDANIE,TOŻ TO ZAKRAWA NA KPINE,STARY POMYLILEŚ FORA. Ale pokolei.Drogi Baronie,slow,bless,curs,zniszczenie łodzi(zależy od planszy)precyzja,klonowanie,magiczne zwierciadło,town portal.. nawet stone skin i blood lust się przydają i decydują czasem o wyniku walki we wstępnym etapie gry.jezeli bedziesz używał tylko magii ofensywnaj to pokonam Twoja armie kilka krotnie mniejszym oddzialem,nawet jezeli bede mial troche nizsze statystyki.uważasz że to żadna strategia bo jej nie widzisz i nieumiesz zastosować.bless kiepski?oszalałeś? jak Twoje jednostki zadaja800-2.3kk i nhagle skacze im max to to kiepski car?! a jeszcze jak jest masowy?! argh.. i że to niby psuje gre?!a wiesz ile czasem się trzeba nagłówkować żeby ułożyć postać czarującą,ile slotów na zdolniści trzeba oddać,jak ciężko czasem zdobyć czary,współczynniki i artefakty żeby czarowanie miało sens?i ile sie trzeba nakombinować czary te rzycając? Stary po prostu cienki bolek jesteś i tyle,najpierw łyknij temat zanim się wypowiesz.Jak dobrze zagrasz to armią od początkującego heroca(40 gremlinów 3 gargulce) zaorasz cały teren dookoła zamku w ciągu pierwszych kilku dni.aż mnie zczyściło jak Twój post przeczytałem... DOPISANE: jak można lżej po takich textach..no ale może mnie poniosło.niechce żeby mnie ktoś żle zrozumiał,nic do Ciebie baron niemam,prosze Cie jedynie abyś najpierw trochę pomyślał zanim dasz taki radykalny osąd,a jeżeli już go dajesz,uzasadnij.a najlepiej pograj z kimś kto pokaże Ci co to tak naprawde ta gra kryje,poczytaj też wypowiedzi innych,starszych i bardziej doświadczonych graczy i zastanów sie nad nimi.pozdro P.S.2 fenixy nijak się mają do natury i do agresji,reprezentują pozytywny aspekt ognia czyli życie i odrodzenie,do elfów,skoków pradawnych lasów niepasują kompletnie.złote i zielone smoki zato jak najbardziej.tak jak wyżej wymienione,należa do pierwszych ras ziemi,która została im niegdyś powierzona w opieke,są stare,mądre i w przeciwieństkie do skrzywionych alchemią i czarną magią czarnych,te są naturalne:)z elfami,krasnalami i entami kumpluja się dlatego że tylko one żyją na tyle długo aby wysłuchiwać ich przydługich chistoryjek:) P.S.3 smoki to istoty z magii zrodzone więc mają z nią bardzo dużo wspólnego,u tolkiena takrze,polecam silmarilion jak ktos ma do niego głowe:)ciężka lektura:D ale warto!:)
^Puzon_351
20. RE: H3 vs H4
2005-09-19 20:27:39
HAHAHA :) Ja się starałem troszeczkę lżej :) ale ty widzę nie masz skrupułów:P hahah