Logo  
Historia TFJ
Tymczasowe Forum Jaskini Behemota działało od sierpnia 2005 roku do czerwca 2006 roku, jako zastępcze forum podczas problemów hostingowych Jaskini.

Wróć do Jaskini Behemota

 
Witaj na Tymczasowym Forum Jaskini Behemota!
Tymczasowe forum Jaskini » Heroes III - Zaścianek weteranów » H3 vs H4

Ostatnia wiadomość w wątku: 2006-05-22 18:46:07 napisana przez Aldvyn
Pokaż ostatnią wiadomość


Wyświetlam 114 wiadomości na 6 stronach [ <<< 1 2 3 4 5 6 >>> ]
^Nicolai
1. RE: H3 vs H4
2005-09-13 14:02:20
Do wyzej wymienionych błedów z HoMM 4 dodam fatalny edytor kampanii. W HoMM 3 było ono bardzo intuicyjne. W HoMM 4 tak nie jest. Żeby ustawić Demosmoka to trzeba wejść tak: Dodatki/Wings of War/Bohaterowie. Małe okienko przez którą widzimy mape nie jest ułatwieniem(Szczególnie wtedy gdy chcemy zmienić powierzchnię na dużym terenie(np. zrobić morze).
~Baron.
2. RE: H3 vs H4
2005-09-13 17:03:14
1.Co do mangi.Ja przeciez tutaj nie zwalczam zwolennikow mangi ani im nie zabraniam,jednakze herosi to ni final fantasy i mieli swoj klimat niemangowy i tak powinno zostac.Co do jednostek wystarczy w wyszukiwarce obrazow wpisac samuraj i porownac ze zbrojami z zamku.A co do potworow to popatrzmy na japonskie kreskowki z potworami.Kropka w kropke. 2.Co do magii to fakt rzecz nazywa sie magic lecz wystarczy sie zastanowic.Jesli ma byc magia to musi byc albo silna albo slaba.Jesli bedzie silna to dojdzie do idiotyzmow czyli pojedynczych kolesi wycinajacych tysiace wrogow i cale armie jak w 4,lub slaba jak w 3 tam bylo mnostwo bezsensownych zaklec NIEPOTRZEBNYCH.Jedyne co sie uzywa to pociski,oslepienie i latanie.A do tego NIE POTRZEBA ZADNEJ MAGII.Co do pociskow wystarczy zamiast bezsensownego wozu z amunicja wprowadzic do bitwy katapulte i bedzie to samo.Co do oslepienia mozna miotac zaslone dymna z katapulty.Co do latania mozna wprowadzic machiny latajace,lub stworzenia.Dlaczego heros majacy tylko 20 smokow nie moze latac?Nonsens.W Tolkienie nie bylo magii a jest topodstawowe dzielo. 3.Tymczasem taktyka lezy.Bylo tu o wielkosci pola bitwy.Ale co tam wielkosc skoro bitwa to prymitywna lupanina silowa.Zadnej taktyki czy pomyslunku.Tu bym rozwinal. 4.Strategia co do karawan to nie jest to bezwzglednie konieczne.Wystarczy dac wiecej herosow niz 8.Na sredniej mapie 8 wystarczy.Na duzej dal bym 12 a na ekstra 16.To wystarczy.Poza tym trzeba troche pokombinowac z tym przekazywaniem i laczeniem armii!Jak na wojnie!Wprowadzil bym tez poprawke z oflagowanymi miejscami rekrutacji.Trzeba tam jezdzic herosem.Po co w takim razie ta flaga?Powinni tak jak zasoby byc rekrutowani w zamku,wtedy oflagowanie ma sens.Ale z drugiej strony ta koniecznosc sciagania ich daje dodatkowe mozliwosci kombinacji a to tez ciekawe!!!
^Puzon_351
3. RE: H3 vs H4
2005-09-13 18:00:44
Magia tez moze byc srednia powiem tak przydatna w walce owszem zgadzam sie bylo pare zaklec nie potrzebcyh w h3 ale o to chodzi czym wiecej czarow tym wieksza frajda a po reszta nie zgadzam sie z toba nie uzywalo sie tylko tych czarow ktore wymieniles uzywalo sie tez wiele innych to zalezalo od taktyki jaka objales i jaka rasa grales :)
greyhawk
4. RE: H3 vs H4
2005-09-13 18:48:20
skasowac prosze :D
greyhawk
5. RE: H3 vs H4
2005-09-13 19:12:00
aaarrrgghh.... do Barona: 1.polecam poogladanie ikon z 12-14 wieku z wlk.brytani,poogladanie freskow i witrazy.ciekawym jest tez obejrzaenie szwajcarskiej gwardi papieskiej.Mangowe?bzudura i idiotyzm,zamek w h5 jest bardzo arturianski,a kawaleria jest wierna kopia konnych z wojny francusko-angielskiej.japonski wplyw aniolow polega nie na samej postaci a na jej mieczu.jest to jednak tendencia ogolnoswiatowa,ot,taka moda. 2.co do magi:jest podstawa swiata,bez niej niema smokow,nieumarłych i nic innego.jest tez odpowiedzialna za gigantyczna ilosc rozwiazan taktycznych,bez magii niema w ogole gry.jezeli uzywales tylko kilku czarow to widocznie w h3 ogrywales swojego kilku letniego brata/kolege badz niewykroczyles poza poziom hard i podstawowe scenariusze.ja uzywam prawie wszystkich zaklec,reszta przydaje sie jako specialne zdolnosci jednostek.w h3 niebyla slaba tylko wywazona,w h4 z racji koncepcji herosow przegieta(albo raczej herosi byli,a nie ona). 3.to ze Ty nieznajdujesz rozwiazan taktycznych podczas walki nieoznacza ze ich niema.do ich znalezienia po prostu trzeba pomyslec.i znowu,w h3 bylo ich duzo,jednak bez przesady przez co walka byla grywalna,pozwalala tez wygrac walki normalnie dla Ciebie pewnie nie do wygrania.lupanina silowa?wez udzial w turnieju zobaczysz jak Cie zlupia,bez urzycia silowych rozwiazan.w h4 walka byla jeszcze bogatsza,zbyt jednak skomplikowana przez co mniej grywalna.mozna bylo bardzo dlugo prowadzic prosta walke z gory wygrana. 4.co do oflagowania czesciowo sie zgadzam.siedlisko to siedlisko,tam nalezy rekrutowac oddzialy(taka np.pomniejsza wioska elfow) powinna byc jednak mozliwosc migracji z siedliska do zamku.w h3 rozwiazano to tak:siedlisko zwieksza przyrost w miescie(czesc migruje).16 herosow?rany a po co? chociaz.. kto wie,moze w h5 bedzie mozna stwozyc nowe klasy wiec taki zwiadowca bedzie przydatny.co do przekazywania jednostek,mozna by wprowadzic wspolczynnik zmeczenia marszem lub cus takiego i po sprawie,taktycznie logicznie i praktycznie. h4 zapowiadal sie calkiem niezle,wiekszosc jego rozwiazac jes jednak niedopracowana i po prostu malo grywalna.w przeciwienstie do h3 o czym swiadczy ilosc fanow i to ze h3 sprzedaje sie lepiej nawet teraz niz h4 kiedykolwiek. uff.. koniec.co Wy na to?
^Puzon_351
6. RE: H3 vs H4
2005-09-13 21:49:58
uuuhh :) ales sie rozpisal i dobrze :) bronisz h3 jak lew :) obys nie polegl jak mucha :P hehe a tak na serio ja rowniez jestem za h3 i zawsze bede bo podobnie jak ty uwazam ze np. magia jest glownym bardzo waznym ( o ile nie najwazniejszym ) punktem gry. bez niej ani rusz :)
JackthePilot
7. RE: H3 vs H4
2005-09-14 09:50:25
Zastanawia mnie jak ktoś sobie wyobrarza Herosów bez magi? Jak na mój gust to magia ma wręcz kluczowe znaczenie: 1.Dobrze wykorzystana zwilokrontnia silę amii , no choćby kombinacja spowolnienie-modlitwa-blogoslawieństwo a potem oślepienie resztek wroga i wskrzeszenie poleglych.Wiem że do takiego manewru trzeba dużo manny i 4 magii na ekspercie ale gdy już to osiągniesz to można z powodzeniem wygrać bitwę z 3 razy silniejszym wrogiem. 2.Niektóre scenariusze na wyższym poziomie są nie do przejścia bez miejskiego portalu lub wrót wymiarów(najlepiej mieć oba). 3.Jak ktoś nie lubi magii to niech niegra w gry z dopiskiem "magic". Jak koś to uważnie poczytal to odrazu widzi że opisuję magię w H3 a nie H4.PO prostu magia w H4 moim zdaniem jest cienka , i nie mówie tu o jej sile lecz o ubogości (no bo polowa zaklęć ma tu swoje odpowiedniki w innych szkolach różniące się tylko nazwą). Widzialem kilka uwag na temat braku realizmu w grze.Kilka sam bym napisal ale nie będę się bawić w kopiowanie.Wypowiem się szerzej natomias na temat zdolności norelate.Moim zdaniem wprowadza ona kilka ciekawych rozwiązań taktycznych choć z punktu widzenia logiki (rzeczywistości) nie ma ona racji bytu.Jak już herosi mają przechodzić w stronę realizmu bitwy to jest kilka rzeczy do opisania: 1.taki piechur nie może sobie walnąć jednostki latającej od tak , jak jest ona sobie na jakimś polu to powinna latać i pieszy(albo i nie pieszy ale napewno naziemny) chyba nie powinien do niej "doskoczyć" . To tak jak by kavaleria atakowala samoloty w powietrzu. 2.Jak odzialy walczą bezpośrednio to zawsze powinny obydwa obrywać(z tym że oddzial zaatakowany któryś raz z rzędu po prostu nie mial by sily uczynć większych strat atakującemu). 3.Kto to widzial żę jak mamy 500 ludzi to od 1 ataku wroga ginie nam 300 a w śród tych co przeżyli niema rannych(częś obrażeń powinna przechodzić na "wycięcie" pierwszego szeregu a reszta umiejszyć ogólną pulę zdrowia) Herosi zawsze byli moją ulubioną strategią (szczególnie H3) ale jak już mieli by przechodzić w stronę realizmu to chyba nie powinno mieć ubi problemu.Niektóre z powyższych rozwiązań są już dawno stosowane z powodzeniem w innych strategiach turowych(choćby seria Age of Wonders).
^Puzon_351
8. RE: H3 vs H4
2005-09-14 15:01:40
Tzn. zgadzam sie z toba ale czesciowo moim zdaniem dobrze sie dzieje ze np piechur atakuje jakiesgos smoka poniewaz zauwaz ze ten smok ciagle nie jest w powietrzu tylko siedzi prawda ?? a co do uderzenia to sie absolutnie z toba nie zgadzam preferuje styl walki z h3 a nie h4 jezeli chodzi o te kontraataki i "obrywanie we dwoje" . Powiem szczerze bardzo mnie to denerowowalo w h4:)
JackthePilot
9. RE: H3 vs H4
2005-09-14 15:31:07
Tak dla ścislości to wcale bym nie chcial aby wszystkie ataki byly kontratakowane(a tak przy okazji to konratak do strzalów w h4 to straszna bzdura), jest to raczej sugestia do tego co by byl gdyby..., no , mam nadzieje że herosi nie stną się skrajnie realistyczni i pozostanie coś naszej wyobraźni (mam smutne wrażeni że ten aspekt naszego umyslu zaczyna stawać się zbędny).
greyhawk
10. RE: H3 vs H4
2005-09-14 16:31:13
A mi wydaje się że jednak z tym realizmem trochę przesadzacie.Po pierwsze,kazda z tych sytuacji mozna logicznie wytłumaczyć,trzeba tylko urzyć wyobrażni,a do gry o takiej nazwie i świecie jest ona niewątpliwie potrzebna.I tak,no enemy ret.. może być wytłumaczone na kilka sposobów: nagi- jako wężo podobne atakuja szybko i z zaskoczenia.Diabły-pojawia się taki teleportem za plecami i daje kose po żebrach-jak takiemu oddać?Wymyśliłem to w sekunde,jak by się zastanowić napewno wyjdzie coś lepszego,dotyczy to też każdego(albo większości)aspektu gry dla niektórych nierealnego. Po drugie: gra toczy się w systemie turowym,aby zwiększyć możliwości taktyczne,abyśmy mogli posiedzieć i godzine nad posunięciem,mamy w końcu czas.W kontekście realistyczności jest to jednak tylko założenie,nasi herosi,potworki i cały świat żyje przecież "normalnie",ptaki latają,strumienie płyną,a bitwa to bitwa,jeden wielki motłoch i harmider.Rozkazując kawalerii przypuścić atak na smoka oznacza,że zrobi to ona jak jaszczur bedzie na tyle nisko aby mogla tego dokonać.A smoki z kolei muszą nisko latać żeby w tumanach kurzu wyłapać"zwierzyne".No chyba że walą kulami ognia czy kwasu,ale wtedy to i po swoich:)W grze turowej ciężko to rozwiązać,"ugraficznić",dlatego takie gry wymagaja więcej wyobrażni niz inne,za co je zresztą cenimy.Oczywiście jest parę możliwości i ciekawostek wartych wprowadzenia,mozna nad nimi podyskutować,fakt jednak pozostaje faktem.Należy takrze pamiętać,że heroesIV bylo taką próba "urzeczywistnienia" rozgrywki,co zreszatą wyszło ze środowiska fanowskiego(również i odemnie).Z jakim skutkiem wszyscy wiemy.Ryzyko więc spore... no ale warto próbować,może jednak trochę delikatniej :) tak mi się widzi heroesV właśnie:) Co do zmian i strzelania.. w czwórce byl to jakiś absurd,ale zdolność np.łucznikow do oddania strzału przed najazdem na nich kawalerii(oczywiście słabszy,np. jak po "zapomnieniu")wydaje sie pomysłem wartym uwagi. Hail Gildea.
^Puzon_351
11. RE: H3 vs H4
2005-09-14 16:51:52
No wlasnie o tym samym mowilem.Po drugie te kontrataki mnie bardzo "odpychaly" od h4:)
^Puzon_351
12. RE: H3 vs H4
2005-09-18 20:32:36
Może to troche pytanie nie na temat, ale co byście woleli widzieć w Ramparcie ? Feniksa czy Złotego Smoka ? Czekam na opinie :) wiem, że w tym tygodniu będziemy wszystko wiedzieć ale mimo to pytam o wasze zdanie :P
~Aha12345
13. RE: H3 vs H4
2005-09-18 21:24:53
wacham się ale smok a feniks w zamku żywiołów w dodatku:)
^Puzon_351
14. RE: H3 vs H4
2005-09-18 21:27:58
No to tak jak ja :D Złoty Smok powinien być w Ramparcie, a Feniks w jakimś innym zamku Conflux albo jakims całkiem innym :D
^haku
15. RE: H3 vs H4
2005-09-18 22:06:50
heroes wraca do korzeni czyli 3 :rad2: wiec złoty smok pewnie w zamku natury bedzie hmm ale czy bedzie pegaz bo to świetna jednostka była tak jak jednorożec choć w 4 wyglądał zjechanie jak by z teletubisów go wzieli he he :rad2:
^Puzon_351
16. RE: H3 vs H4
2005-09-18 22:15:57
yyyy... :) sprawa wyglada tak: Nie wiem czy fani mają coś do gadania ale na oficjalnym forum ubi większość fanów opowiada się za feniksami i to mnie matwi:( ehhh... No ale coż w przeciągu kilku dni poznamy (mam nadzieje) odpowiedzi na nasze pytania:D. A jeśli chodzi o pegaza to hmmm... jednostka szybka, podwyższała koszt rzucania zaklęć, w sumie nie zła ale istanily lepsze choćby Wampir (oczywiście po upgrade:) ) no i np. krzyżowiec czy bazyliszek ale ogólnie ok:d
^haku
17. RE: H3 vs H4
2005-09-18 22:31:17
no chyba fani w tej chwili mają już niewiele do powiedzenia, gra jest już w większości ukończona, ale tak jak wcześniej wspomniałem krążą plotki o wiekszej ilości zamków a w pytaniu jakie padło podczas rozmowy z faprice ktoś chciał sie dowiedziec czy bedzie 6 zamów w beta a maudib odpowiedział że bedą wszystki( nie powiedził dosłownie że 6) więc może w innym zamku sie pojawia te jednostki ... ech a ja licze wciąż na wiwerne po upredzie wyglądała zajefajnie a co da somka to mam nadzieję że poszczególne smoki nie tylko kolorem ale i wyglądem bedą sie różniły :pff6:
^Nicolai
18. RE: H3 vs H4
2005-09-18 22:39:03
^Puzon_351 napisał/a: > Nie wiem czy fani mają coś do gadania ale na > oficjalnym forum ubi większość fanów opowiada się > za feniksami i to mnie matwi:( Ale Ubi bardziej się wzoruje na H3. Tylko czarne smoki to dla mnie za mało. Feniksy to fajna jednostka, ale wole Złote Smoki. Feniksy mogą być w innym zamku, ale do tego pasują najbardziej. Może będą jako stworzenia neutralne.
~Tristan-IJB
19. RE: H3 vs H4
2005-09-18 23:04:06
Cóż powiem tyle, swego czasu bardzo dużo grałem w Heroes 3. Jak zobaczyłem pierwszy raz czwórkę, byłem nią bardzo zawiedzony. Po pewnym czasie jednak postanowiłem dać jej drugą szanse, i cóz w chwili obecnej jak to pisze i jak musiałbym wybrac sobie na bezludną wyspę tylko jedną grę to byłyby to Herosy 4..... a to ze względu na : -Karawany -Walczący bohaterzy -Możliwosc wyboru jakie checsz rekrutować jednostki w zamkach -Lepsza grafika planszy przygody -IMHO ciekawsze artefakty, napoje i przedmioty "podstawowe" -O wiele ciekawiej rozwiazana magia, podzielona na szkoły -Kampanie według mnie są ciekawsze -Equilibris mod do heroes 4 według mnie o wiele lepszy od WOGA -Preferuje przyrost dniowy -Lepszy system kontrataku -Każda frakcja ma innych kompletnie różnych bohaterów No nie powiem że Heroes 4 ma tez pare minusów -mało rozbudowane i brzydsze miasta, zarówno ekran budowy jak i same miasta -brak specjalizacji bohaterów, przez co na początku są tacy sami -Parę ekhem błędów:P Co nie zmienia faktu że i tak wybrałbym Heroes 4, ale cóż to moja opinia i pewnie wiekszosc sie z nią nie zgodzi :) A to co dla mnie jest plusem dla innych może być minusem. Jednak z całą powagą moge powiedzieć, ba jeszce to zaznacze i pogrubie specjalnie :) [b][u] Gdyby nie wypuszczono Herosów IV jakies pół roku za wczesnie napewno nie byłoby teraz wątku Heroes 3 vs 4, bo każdy grałby w czwórke! Przez te pół roku mogli zrobić jescze bardzo bardzo dużo! I niestety nigdy sie nie dowiemy jak ta gra by wyglądała jakby była skończona do końca[/u][/b] :placz1:
^Puzon_351
20. RE: H3 vs H4
2005-09-18 23:44:26
Ekhem... :) Tak jak mówiłeś to twoja opinia i nie zgadzam się z nią. Oczywiście nie twierdze, że Heroes IV ma tylko same minusy, ale i plusy (jak dla mnie ma mniej niż H3). Otóż, dla mnie system kontrataków był beznadziejny :P, zwłaszcza jak obydwaj strzelający do siebie strzelali:( Walczący bohaterowie też mnie nieco odpychali, po prostu wole nie walczącego bohatera z H3. Jakoś nigdy mnie to nie przekonywało zwłaszcza, że jak już byłeś zaawansowany w grze to mogłeś chodzić bez jednostek bo miałeś tak potężnego Heroesa :( . Nie podobało mi się też wybieranie pomiędzy jednostkami np. mnich czy krzyżowiec itd. itp. Irytujące też było pomieszanie wojsk np. inferno z necropolis :( jak dla mnie to był nie samowity nie wypał z tymi "pomieszanymi" jednostkami). Powiem szczerze jak wyszła "czwórka" to byłem zawiedziony, ale grałem, grałem i po dłuższym czasie gry wróciłem do H3 i poczułem ulgę :). Tak jak już wcześniej mówiłem H4 ma tez plusy jak np.: lepsza grafika, karawany ( no! tutaj się wahałem, no ale dobra plus:))No i dla mnie to chyba tyle plusów, albo zapomniałem(jak sobie przypomnę to edytuj i po sprawie :P) Aha, co do artefaktów też nie zgodze:). Moim zdaniem w H3 były o wiele lepsze artefakty nawet bez dodatku Armageddon`s Blade, chociaż z dodatkiem były wypasione :)