Logo  
Historia TFJ
Tymczasowe Forum Jaskini Behemota działało od sierpnia 2005 roku do czerwca 2006 roku, jako zastępcze forum podczas problemów hostingowych Jaskini.

Wróć do Jaskini Behemota

 
Witaj na Tymczasowym Forum Jaskini Behemota!
Tymczasowe forum Jaskini » Heroes III - Zaścianek weteranów » Kim najlepiej grać?

Ostatnia wiadomość w wątku: 2006-05-08 14:25:39 napisana przez Kumbat
Pokaż ostatnią wiadomość


Wyświetlam 76 wiadomości na 4 stronach [ 1 2 3 4 >>> ]
^SPROCKET
1. Kim najlepiej grać?
2006-01-12 08:07:35
Witam:) Jaki waszym zdaniem jest najlepszy/najgorszy zamek i startowy bohater przy rozgrywce z żywym przeciwnikiem (człowiekiem)? Załóżmy, że gra się na mapie losowej, wielkości M, tylko ląd bez wody, startując z zasobami na poziomie expert. Przyznam że mam swoje typy w tej sprawie poparte doświadczeniem i ciekawy jestem czy inni mają podobne zdanie.
szon26
2. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-12 10:48:30
Ja Ci proponuje zagrać Zamkiem i Orrinem ;) tylko dla sprawdzenia że sobie poradzisz... Orrin to rycerz ze zdolnością Archer :)
^Puzon_351
3. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-12 12:20:58
Nekropolia, Tamika i Wladcy Mroku są nie do przejscia. Albo Galthran (duża liczba szkieletów a wiec pozyteczna specjalność) Są też inne dobre zamki ale mi akurat najlepiej sie gra Nekropolia.
^SPROCKET
4. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-12 12:41:29
^Puzon_351 napisał/a: > Nekropolia, Tamika i Wladcy Mroku są nie do przejscia. Nie nie nie... Nekropolia może i ma zalety, ale na większych planszach. Ja zrobiłem założenia - duel na planszy o wielkości M z małą ilością surowców na początku, gdzie zwykle rozgrywka trwa około 4-6 tygodni. Nie ma wymiernego pożytku z resurekcji szkieletów. A dorobić się konkretnej ilości Black Knightów i Vampirów Lordów nie jest łatwo. Pierwsze 3 poziomy stworzeń + zwykłe Vampiry niewiele sobą reprezentują i są makabrycznie wolne. [b]Moim zdaniem na takiej mapie Nekropolia jest zdecydowanie najgorszym zamkiem.[/b]
szon26
5. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-12 14:15:01
Pierwsze 3 poziomy stworzeń wg mnie bardzo dobre sa... jednak w zamku... i jednak Orrin!! Albo jakiś kapłan np. Adela!! ??
^SPROCKET
6. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-12 14:47:43
szon26 napisał/a: > Pierwsze 3 poziomy stworzeń wg mnie bardzo dobre > sa... jednak w zamku... i jednak Orrin!! Albo > jakiś kapłan np. Adela!! ?? Zamek/Castle to już lepszy wybór. Orrin jest godny zastanowienia, ewentualnie Valeska (może mieć nawet 20 łuczników na starcie), lub Sir Mullich (+2 do szybkości wojsk). Jednostki Castle są OK, dodatkowo na mapie losowej często pojawiają się Gryffinownie gdzie pokonując Gryfy można dostać Anioły. Jednak ogólnie Castle umieściłbym gdzieś pośrodku stawki. Moim zdaniem conajmniej 3 inne zamki są zdecydowanie lepsze.
^Siewca_Rozpaczy
7. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-12 17:25:08
Który zamek hmmm mysle ze rzeczywiscie na poczatek najbardziej odpowiednim zamkiem bedzie Zamek ale na bohatera proponuje Christiana.
Immortal_Darkoon
8. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-12 17:59:43
Wg. mnie mógłbyś wziąść Dungeon + np.Shakti
^Culek
9. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-12 19:21:30
Jak dla mnie Forteca + Solmyr i łańcuch piorónów.
szon26
10. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-12 20:46:12
To jest takie troche ględzienie znowu na temat który zamek najpeszy... znowu ktos poda propozycje że Zamek jest ok a ty sie temu sprzeciwisz.. ktoś poda że Lochy ty sie sprzeciwisz... ktos poda coś innego i tez to skrytykujesz.. jeśli inne zamki są wg Ciebie lepsze to po co nas pytasz o zdanie?? By skonfrontowac je ze swoim?? w takim razie ja tez chce usłyszeć Twoje zdanie na temat tego jakie uznajesz zamki za najlepsze !! Skoro nad zamkiem umieszczasz conajmniej TRZY ?? :szok2: Na małej mapie... Bastion może... ale z drugiej strony wcale nie jest taki dobry naprzykłąd na Fortece... skolei Stronchold wogóle nie jest dobry chyba że umiesz nim bardzo dobrze grać... Na poczatek Fortecea jest zła... bo rozbudujesz 3 jednostki i nie masz kasy na nic inego... a co do innych Miast... na równi z pozosałymi maja wady i zalety!!
^Puzon_351
11. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-12 22:54:49
Sluchajcie, moze i na mniejszej mapie Nekropolia jest slabsza(tak samo jak dyplomacja) to ja i tak proponuje nimi grac moze jednostka 7 poziomu jest najslabsza(chociaż nie najslabsza umiejętność)ale Wladcy mroku, Alpy, Licze i Szkielety wszyzstko nadrabiaja.(w połączeniu z grupowym hastem można wiele narobić) Po reszta grając Nekropolią odrazu wyrusza się w "świat" aby pokonywać wszystkich których napotykamy(dzieki czemu wracamy z potężną armią szkieletów)Rzeczywiscie na mapce typu S, M wiele sie nie na zrobi ale juz na L mozna wiecej zdzialac. Nie mowic juz o XL.( ja gram cześciej na tych większych więć być może dlatego tak uważam, ale i tak się bede upierał, że Nekropolia to bardzo dobry wybór)Kazdym zamkiem da się dobrze grać, każdy zamek ma wady i zalety. W moim przekonaniu Nekropolia jest zamkiem, który tych wad ma mało. Innymi zamkami też bardzo często gram ale w Nekropoli czuje się jednak najlepiej:)
^SPROCKET
12. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-13 12:20:39
Dyskusja się rozpoczęła, więc teraz jako ten, który wątek rozpoczął opisze moje typy. Przypomnę raz jeszcze, że nie interesuja mnie teraz duże mapy i granie przygodowe dla przyjemności, tylko duel z człowiekiem na losowej mapie M, bo taka jest najsensowniejsza dla rozgrywki trwającej 3-6 godzin czasu rzeczywistego. A więc największą szansę powodzenia daję [b]CONFLUX[/b]:) z bohaterem startowym Monere. Monere dlatego że od początku posiada logistykę, a zdolność przemieszczania się jest zdecydowanie najważniejsza, aby szybko złotać co jest do złotania i wyruszyć na przeciwnika. Natomiast jednostki Confluxu są różne, lepsze i gorsze. Na początek mamy Pixy i Air Elementale. Zapewniają wystarczającą siłę do poradzenia sobie z jednostkami na mapie, a jednocześnie są szybkie. Najlepsze jednak są Feniksy. Rozbudować się do nich jest stosunkowo łatwo, nawet upgrade jest całkiem tani. Po wybudowaniu w następnym tygodnu mamy 6 jednostek szybkich i mocnych. Nawet jeżeli przeciwnik w tym samym czasie zbudował 7 poziom, to każde inne 3 jednostki przegrywają z 6 Feniksami. Inne dobre zamki to Rampart(Elfy) i Dungeon(Lochy). Główną zaletą są szybcy bohaterowie Kyree i Gunnar. Dopiero dalej sklasyfikowałbym kolejne zamki. Castle jest OK, jednak ciężko dorobić się Archaniołów. Fortress jest ogólnie nidoceniany, ale szybkość z jaką można wybudować Wywerny i możliwość znalezienia drzewek z których przyłączają sie Wywerny to wielka zaleta. Stronghold(Barbarzyńca) jest nieco gorszym zamkiem ale ma bohatera Dessa ze specjalnością logistyka. Tower z Solmyrem też ciekawa opcja, jeszcze jak sie znajdzie artefakty co dają do magii i wiedzy. Nieco słabiej wygląda Inferno(Diabeł). A zdecydowanie najsłabiej o czym już pisałem wcześniej Necropolis. Tak więc podsumowywując najlepszy Conflux, na drugim miejscu: Rampart i Dungeon, na trzecim: Castle, Fortress, Stronghold i Tower, troszkę za nimi Inferno, a na szarym końcu Necropolis. Moje typy są poparte sporym doświadczeniem. Jeszcze raz zaznaczę, że taka klasyfikacja dotyczy [b]duelu na losowej mapie wielkości M z małą ilością zasobów startowych.[/b]
~olo_1234
13. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-13 16:54:49
Zgadzam się co do zamku Conflux , ten zamek jest stanowczo za mocny. Jednak drugie miejsce przyznałbym dla Dungeon , między innymi ze względu na wir magii. Trzecie miejsce dla Castle (za mocne wyrównane jednostki i stajnie) oraz Tower (Solmyr oraz jednostki strzelające 1 poziomu zapewniają szybki start w przejmowaniu kopalń bez strat własnych) Dopiero czwarte miejsce dla Rampart ( Lubię ten zamek ale drugie miejsce to jak dla mnie przesada. Rampart nie ma aż tak cennego budynku startowego, jego skarbiec przydatny jest w dłuższej grze na większej mapce , armie z Rampart są przeciętne a drzewce bardzo wolne ) Fortres i Stronghold równiez czwarte miejsce. Piąte dla Inferno i ostatnie dla Necropolis
Immortal_Darkoon
14. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-14 12:31:58
W coflux można szybko ulepszyć air elementale i water elementale,co daje dużą przewagę nad innymi,bo mają sporo hp jak na jednostki drugiego poziomu i oczywiście strzelają.Z taką armią na początku można wychodzić z walk bez strat.Chyba jedyną wadą conflux są drogie jednostki.W dungeon można jechać innych z czarów i ulepszone troglodyty mają jeden hp więcej od podstawowych,ulepszone harpie są szybkie,blokują kontratak i wracają na swoje miejsce.Reszta też jest ogólnie wyrównana.Smoki silne,wogule silny zamek.Plus jeszcze shakti=ok.30 do ok.120 troglodytów co czyni bohatera silnym. 1.Conflux 2.Dungeon 3.Castle 4.Tower 5.Rampart 6.Cytadela 7.Stronghold(Thunderbirds,tanie i szybkie wybudowanie siedliska behomotów) 8.Inferno 9.Necropolis Nie opisywałem wszystkim zamków,bo każdy chyba zna ich wady i zalety.
^val-gaav
15. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-14 14:02:44
Generalnie to Nekropolis i Conflux są tak silne , że aż zbanowane w większości lig i rozgrywek mp :) Dlatego, też pomine te 2 zameczki w mojej rozpisce :P ... Pozwole sobie tez napisać jakich hirków wybieram grając : -Rampart - to mój numer jeden, b.tanie jednostki. Smoki nieulepszone mają tani (10000) generator co ułatwia ich postawienie ... Kluczowe jednostki tego zamku to elfiki, centaury... później dochodzą jednosrożce ... Enty i krasnale są za wolne to jedyny minus tego zamku . Hirki : Mephala ... lub Ivor ... Jeżeli wiedziałbym , że na mapce będzie czas na rozbudowę wysokopoziomwej magii (4,5 level ) zastanawiałbym sie też nad tym gostkiem od Magic resistance. -Stronghold - Ma dość dobre jednostki . behemothy już 3 dnia można mieć . thnderbirdy, ogry, wolf raiders to wybitnie dobre i przydatne jednostki. Minusy - brak szybkich jednostek (najszybsza 11 speed), na początku gry bohaterzy są powolni (wilk ma 6 speeda bez up:( ) Bohaterowie : Crag lub Tyraxor ... -Castle - co tu mówić ... Zamek ma szanse (co prawda nie zawsze da się tak zagrać) postawić aniołki już w pierwszym tygodniu. Na samym starcie archers dość dobrze koszą ... Aniołki nawet nieulepszony pozwala sporo zdziałać na mapce. Reszta jednostek castle jest też przyzwoita ze szczególnym wskazaniem na crusedera :) . Wadą zamku jest cena tego wszystkiego :( Castle potrzebuje b.dużo funduszy. Herosi :( tu kiepsko Tyris na start i później staram się cos w tawernie dorwać -Fortress ... To przeciętny zamek - jego zalety to Tazar (z armorerem) i szybkość na starcie, dzięki ważkom mozna daleko posłać zwiadowców. Zaletą tego zamku napewno jest to , że z samą hydrą mozna dużo zdziałac na mapce :) - Hirek : Only Tazar ... Dungeon - Mało nim gram ... Zalety zamku to harpie (przyśpieszają zwiadowców) i ogólnie harpi po ulepszeniu to b.dobra jednostka . Inną zaletą są 2 strzelcy na 3 i4 poziomie , czyli szybko dostepni . Minotaury to jedna z lepszych jednostek 5 poziomu . Wady : Mantykry poza szybkością i paraliżem nie maja zalet. Zamek ciut droższy od ramparta. Hirki : Shakti i ewentualne polowanie na coś lepszego ... Inferno i Tower --- nigdy nie gram nimi ... Inferno jest za słabe ... Tower mimo , że ma potencjał to jest zbyt drogi i wiele jego nieulepszonych jednostek nie nadaje się prawie do niczego. PS W ocenie nie uwzględniłem hirków z logstic (Sir Mulicha) oraz tych z 4levelem czarów ...
^Puzon_351
16. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-14 17:34:38
Pora na mnie:) Teraz postaram sie ocenić wszystkie zamki."Pomałpuje" od val-gaav`a i tez sobie pozwole podać herosow, którzy wg mnie są najlepszym wyborem w poszczególnych zamkach :P Nercopolis 9/10 Wg mnie jeden z najlepszych zamków w HoMM 3, oczywiście jest kilka bardzo słabych jednostek jak np. Zjawy, Smoki czy Zombie. No ale Władcy Mroku,Wampirki, Szkielety, i Licze wszystko wyjaśniają. Na mapie L, Xl są nie do zatrzymania(ilość szkieletów) ale zapewniam was, że na M też sie da nimi grać :) Herosi : Tamika,Galhtran. Można by też zaangażować Moandora czy Vokiala. Castle 8,5/10 Bardzo dobry zamek. Archaniołami i spółką przez jakiś czas grałem bardzo długo i moge powiedzieć śmiało, że to (podobnie jak Necro) jeden z najlepszych zamków Herosi: Tutaj troszeczke mały wybór, ja grałem przede wszystkim Tyris. Można też wziąć Sorshe czy Sir Mulicha :) Rampart 8/10 Rampart też jest bardzo dobrym zamkiem.Cechują go bardzo tanie wojska (Jednorożec 950:szok2:) Może nie którzy powiedzą, że minusem są Enty i Krasnoludy, ja tak nie uważam:) No może troszeczke... ale Enty są bardzo twarde trudno ich polożyć i nadają sie znakomicie chociażby na obrone Elfików. Poza tym centaury są bez zarzutu. Pegazy cóż jak dla mnie to ciut za mało życia (chyba 30 i o ile dobrze pamietam to z tego poziomu najmniej chyba tylko Meduza ma tyle samo i chyba Arcymag.) ale za to mają bardzo dużo ruchu i podwyższją koszt rzucania zaklęć u wrogów:) Elfów chyba nie musze komentować, podwójny strzał robi swoje Herosi: Tutaj szeroki wybór. Clancy, Mephala, Ryland czy Ivor to bardzo dobry wybór Tower 7/10 Cóż... Tower. Też grałem nimi długo i zawsze mnie to denerwowało, że wróg przeważnie zaczynał. Po za tym przeraźliwie drogie wojsko. Plusem są tutaj mocni Tytani, Skropeny. Można do tego grona też zaliczyć Arcymagów. Po za tym, brakuje mi w tym zamków takich "wojowników" zazwyczaj Dżiny, Arcymagowie kładą sie bardzo szybko(nie wspominając o gremlinach) Gargulce jako tako mogą być a zawdzięczają to swojej szybkości(chyba 9). Golemy twarde ale i wolne mogą sie nadać jako obrońcy arcymagów ( bo Tytanom nie trzeba pomagać:P no może czasem... :) ) Na uwage jeszcze zasługuje cena Świątyni Obłoków gdzie można rekrutować Tytanów (5000 gold) gorzej z up`gradem:P Herosi: Jak dla mnie to też mały wybór. Przede wszystkim Fafner, Neela czy Solmyr. Można by też zatrudnić Theodorusa. Dungeon 7/10 Dungeon tak słabą ocene zawdzięcza Chimerom. Zwłaszcza mało życia (80, mniej ma tylko chyba Wiwrena i Cyklop) Specjalność nie najgorsza, stosunkowo mało obrony (chyba 14 ale nie jestem pewien) Po za tym Minotaury są świetne w miare dużo ruchu, świetne statystki ataku i obrony jak na ten poziom. Życia mógłby mieć troszke więcej ale nie jest najgorzej :) Czarne smoki też bardzo dobra jednostka chociaż czasem może denerwować kiedy nie można dać np. Tarczy czy Kamiennej Skóry. Na uwage zasługują także Harpie. Strzelców Dungeon ma nawet dobrych. Herosi: Tutaj bardzo mały wybór... Może Dace ? Inferno 5/10 Infernem gram najrzadziej. Arcydiabły mają mało życia, ale dość dobre statystki ataku i obrony. Ifryty mają również mało życia, ale za to dużo ruchu (chyba 13). Po za tym Czarci Lordowie są w miare dobrymi jednostkami. Demony… nie najsilniejsze. Gogi…cóż zawsze mnie denerwowało, że nie mogłem sobie zestrzelić kogoś przy którym stała już moja jednostka. Herosi: Rashka ? Nymus? Fortress 5/10 W tym zamku na uwage zasługują Gorgony, Bazyliszki, Oślizgi i Hydry. Gorgona ma bardzo dużo życia jak na swój poziom i nie jest zbyt wolna tak jak to wygląda u Entów. Bazyliszek ma bardzo dobrą specjalność i stosunkowo dobre statystki ataku i obrony. Oślizgi są bardzo szybkie. Hydra no cóż ze swoją specjalnością świetnie nadaje się do wpuszczenia ją w „młyn” z kontratakiem na expert:) Wiwreny mają bardzo mało życia tyle samo ile Gorgony z poziomu niżej i chyba Cyklopów ze Stronghold`a . Herosi: Tazar lub Alkin Stronghold 6/10 Stronghold to zamek bardzo ofensywny. Thunderbirdy mają bardzo mało obrony ale dość dużo życia. Behemoty - świetna specjalność, ale …. bardzo słabe statystki ataku i obrony. Cyklopy prawie dorównują atakiem Władców Mroku ale jest daleko jeśli chodzi o obronę(13). W powiązaniu z małym życiem (70) możemy ich stracić bardzo szybko ( no chyba, że ktoś ma potężnego herosa z potężną obroną:P) Podstawowym problemem tego zamku jest mała ilość obrony w poszczególnych jednostkach. Pozostaje tylko atakować pierwszemu z hastem`m ale jak tu rzucić kiedy Stronghold nie posiada żadnej szybkiej jednostki (Thunderbird 11) Trzeba mieszać armie lub liczyć się z tym, że jeśli stoczymy porządną walkę to wyjdziemy z porządnymi stratami. Herosi: Crag Hack. Może Yog ? Conflux 6/10 Przyznam się szczerze- nie lubie tym zamkiem grać. Cechuje go bardzo duża liczba Feniksów, Pixie. Magic Elemental ma mało obrony i ataku ale podobnie jak Hydra (tylko bez Kontrataku bo nie można chyba na nich puszczać) może wiele narobić w „młynie” . Earth Elemental jest słabą jednostką ze względu na swoje słabe statystki ataku i obrony i dość słabej szybkości. Air Elemental może być słabą jednostką a zarazem bardzo dobrą dzięki rozbieżności zadawanych ran (2-8 lub 2-9 jakoś tak :P) Po za tym dobre statystki ataku i obrony i życie. Fire, Water Elementale są w miare dobrymi jednostkami z tym, że Fire ma mała obronę ( chyba 8 albo 9) i mała liczbe zadawanych ran. Herosi: Monere ?
Tarnum_IJB
17. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-14 18:17:50
Mała dygresja: val-gaav napisał: >Wady: Mantykry poza szybkością i paraliżem nie maja zalet. Zamek ciut droższy od ramparta. Przepraszam bardzo, ale czy szybkość i paraliż to są niewystarczające zalety?
~olo_1234
18. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-14 23:51:10
He he. Z topica "kim najlepiej grać na małej mapce" zrobił się topic "kim najbardziej lubię grać". Puzon_351 , dziwi mnie że tak nisko oceniasz Conflux. Musisz naprawdę nie cierpieć grać tym zamkiem. Oprócz zalet jednostek 6 i 7 poziomu wspomne jeszcze o bardzo przydatnych budynkach. Sprzedawca artefaktów i magiczna uczelnia. Można nająć Monere i na starcie dać mu magię ziemi i powietrza. A jak uzbieramy nieco surowców dorzucić jakiś zakupiony artefakcik.
^val-gaav
19. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-15 01:08:02
Tarnum_IJB napisał/a: > Przepraszam bardzo, ale czy szybkość i paraliż to > są niewystarczające zalety? hehe ... Cóż mogę powiedzieć :P Popatrz na statsy minotaurów i na statsy mantykor ... Jak dla mnie to minotaur wypada o wiele lepiej , dlatego też jeśli miałbym wybór i mógł kupić tylko jedna z tych 2 jednostek to rogacz by wygrał :P Ale fakt byłem zbyt surowy, mantykora ma jeszcze jedna zaletę lot :P .... I oczywiście przydaje się w walce co nie zmienia faktu , że w statystkach hp dmg kuleje .
^Puzon_351
20. RE: Kim najlepiej grać?
2006-01-16 19:13:49
>Oprócz zalet jednostek 6 i 7 poziomu Masz racje co do tych zalet. Sa przydatne ale mnie akurat to denerwuje, że to wszystko sie tak szybko kladzie. Zauważ, że w PRAWIE każdej jednostce jest bardzo mała obrona co powoduje duże straty i wogóle. Co do zalet( m.in. odporność na magię) to nie ma wątpliwości, że są bardzo przydatne.