Logo  
Historia TFJ
Tymczasowe Forum Jaskini Behemota działało od sierpnia 2005 roku do czerwca 2006 roku, jako zastępcze forum podczas problemów hostingowych Jaskini.

Wróć do Jaskini Behemota

 
Witaj na Tymczasowym Forum Jaskini Behemota!
Tymczasowe forum Jaskini » Heroes V - Marmurowa Wyrocznia » Wobec porazki heroes V.

Ostatnia wiadomość w wątku: 2006-05-28 11:26:18 napisana przez Tarnum_IJB
Pokaż ostatnią wiadomość


Wyświetlam 61 wiadomości na 4 stronach [ 1 2 3 4 >>> ]
~Baron.
1. Wobec porazki heroes V.
2005-11-02 17:25:46
Jak widzimy zawiodly wszelkie nadzieje.Juz od poczatku konsternacje wzbudzil pomysl TYLKO!!!6 zamkow...hurraoptymisci mowili:Poczekajmy nie wazna ilosc lecz jakosc.W zamian za ubostwo liczebne mialy byc supetr hiper ekstra lux jednostki.Znamy juz wszyskie.I rzeczywiscie powalaja na kolana nieudolnoscia. Ale nic dziwnego wobec OLBRZYMIEGO bogactwa heroes III gdzie bylo 9 miast i jednostek podstawowych 63 +63 ulepszenia + 15 nautralnych + 4 machiny= 145 !!! w tym 82 orginalne.A wiec wobec olbrzymiego bogactwa III przebicie jej jest niemal niemozliwe. Mozna pojsc nastepujaca droga: 1 .Ulepszyc grafike co jest absurdem bo grafika III jest niemal optymalna.Wobec tego co mozna?Silic sie na 3wymiarowosc.I ta droga poszli w IV.Skonczylo sie to katastrofa dodadtkowo bowiem pomniejszyli jednostki a zamiast trojwymiarowosci uzyskali katastrofalna szara grafike bedaca regresem nawet do jedynki!!!Wystarczy popatrzec na behemota.Zreszta akurat tu nie musze mowic.Nie dosc na tym mimo kalekiej grafiki tak zapchali pamiec gry roznymi ujeciami tej samej postaci ze nie wyrobili i zredukwali ilosc jednostek...V mimo szumnych obietnic powrotu do III skonczyla sie porazka.Wprawdzie grafika lepsza ale jest totalna kalka warhamerow,Final Fantasy,Age of Wonders.I znow grafika pozarla pamiec tak ze wystarczylo na 6 zamkow i malo oryginalne postacie.Dodatkowo jeszcze wprowadzili mnostwo absurdow jak KONTRATAKUJACYCH STRZELCOW!!!Ktoz to widzial aby w zamecie bitewnym lucznicy odpowiadali AKURAT TYM KTORZY DO NICH STRZELAJA!!!Bzdura...Gwozdziem do trumny byl udzial bohaterow w walce i rozbudowa magii.To pozwolilo wogole nie rekrutowac jednostek.Tym samym gra stracila sens... 2.Droga byla jasna prosta i oczywista.Nalezalo dodac troche nowych jednostek czyli dojsc do 160 conajmniej 1 miasto.I zobaczyc jaki poziom grafiki da sie zastosowac tak aby zmiescic 160 jednostek.Zrobic ulepszenia.Np. jednoczesne ciosy.To cenne ulepszenie.Przemieszczajace sie przydrozne potwory.Tez ciekawe.Mozna by dodac jakies machiny.Np. zamiast niepotrzebnego pudelka z amunicja dac katapulte na pole bitwy. Wprowadzic zasade ze heros,ktory ma TYLKO jednostki fruwajace moze latac,plywajace plywac!!!Z drugiej strony wprowadzic obszary dymow gdzie latac nie mozna.Zroznicowac wielkosc jednostek na polu bitwy aby krasnolud nie byl prawie rowny smokowi wzrostem...Itd. I NAJWAZNIEJSZE!!!mozna bylo podjac probe przedstawiania mas na planszy!!!Aby 1 nie wygladal jak 1000!!!Nie mowie ze ma byc 1000.Na poczatek powiedzmy,ze 1reprezentuje 1-9 czyli kilku- 2 grupe 3 horde itd wszyscy wiemy jakie sa te oznaczenia. To by dalo sukces.Niestety poszli w kanal i pseudonowosci w stylu mutantow... Zasada jest oczywista: GDY PRODUKT JEST NIEMAL DOSKONALY NIE MOZNA JUZ ZA WIELE ZMIENIC BO SIE POPSUJE!!!I prawdziwosc tej zasady udowodnili...
Tarnum_IJB
2. RE: Wobec porazki heroes V.
2005-11-02 19:34:41
Super, mamy jasnowidza... A grałeś już w to że gadasz? Boże, ale będę miał polewkę jak odpowie "tak, bo jestem beta testerem" ^^
greyhawk
3. RE: Wobec porazki heroes V.
2005-11-03 15:08:13
hyhyhy,ja tam jestem w beta i gram sporo,troszkę już o grze wiem i.. wiesz drogi Baronie,kanał to Twoj tekst a nie gra:)niestety zkątrować Twoich argumentów niemoge z wiadomych przyczyn ale choćby gniew na małą liczbe miast.. takie prawa rynku,pewnie będą ale w dodatkach.. a jednostki nigdy niebyły tak zróżnicowane jak teraz.. uwirz mi.zresztą jak grasz powinieneś to wiedzieć.. a jak niegrasz to nie prorokuj tu tak czarno bo jeszcze zawału dostaniesz :D
^Culek
4. RE: Wobec porazki heroes V.
2005-11-03 15:24:29
Ja także coprawda nie grałem ale gra mi się podoba (choćby ze screenów) i mam nadzieję że autorzy poszli w dobrą stronę...
~Baron.
5. Spokojnie.
2005-11-03 16:37:17
Spokojnie spokojnie.Rozumiem wszystko.Beta testy .Emocje nowa gra.To samo bylo z IV ludzie byli zachwyceni a po miesiacu gry rzucali w kat i wracali do III.Poczekamy zobaczymy.Ludzie po 6 latach biora III do reki i sa zachwyceni.OBY WASZ ZACHWYT PRZTRWAL CHOCIAZ POL ROKU... Ale moi drodzy jestem otwarty na rozmowe.Mozecie mowic jak to wyglada nie ma sprawy. Oczywiscie ja oceniam tylko po grafice a ta mi sie nie podoba zdecydowanie.Nie wiem jak z muzyka...
Tarnum_IJB
6. RE: Wobec porazki heroes V.
2005-11-03 19:15:20
Czemu cały czas mówisz o H4? Nie możesz się sugerować tą częścią w żaden sposób, a stwierdzenie ~Baron. napisał/a: > Oczywiscie ja oceniam tylko po grafice a ta mi > sie nie podoba zdecydowanie.Nie wiem jak z > muzyka... jest absolutnie bez sensu, od kiedy gra musi mieć grafikę która Ci się podoba, żeby Cię wciągnąć?
~Baron.
7. RE: Wobec porazki heroes V.
2005-11-03 19:22:50
Od zawsze musi miec grafike.W koncu po to jest komputer.Jesli ma skopana grafike to szkoda sobie psuc oczu. Acha oceniam nie tylko po grafice ale i po ilosci jednostek i ich ustawieniu na roznych poziomach. A to podstawa. Oczywiscie muzyki nie znam. Coz jeszcze mozna oceniac wiecej?Pole bitwy takie samo.Zasady bitwy te same.Nie wiem musicie mi powiedziec.Czy mozna wygrac bitwe tylko za pomoca magii?Jesli tak to kaszana...
^Puzon_351
8. RE: Wobec porazki heroes V.
2005-11-03 21:11:37
Znów wracasz do tematu magii.... :zmiesz4:
^Culek
9. RE: Wobec porazki heroes V.
2005-11-03 21:38:15
To czy Twoim zdaniem h4 był lepszy od III? Wkońcu miał lepszą grafikę. Jeśli chodzi o potwory liczy się jakość a nie ilość. Więc chyba nie masz tutaj racji...
Tarnum_IJB
10. RE: Wobec porazki heroes V.
2005-11-03 21:39:39
Szczerze? Jak można mowić o porażce skoro gra się jeszcze nie ukazała? Jednostki się nie podobają? Trudno, UBI nie będzie zmieniało ich tylko dla ciebie... A może gra będzie tak świeża i będzie miała tak ciekawe rozwiązania że okaże się hitem?
~Baron.
11. ????
2005-11-04 16:04:03
EEE zartujesz IV miala lepsza grafike?Chyba pomyliles grafike z perspektywa.IV byla bardziej trojwymiarowa natomiast grafike miala fatalna... Co do jakosci potworow.To rozroznijmy.Wazna jest koncepcja potwora + jego wyglad.Moze byc swietna koncepcja i fatalna grafika jak na przyklad modliszka w hIV.Natomiast ilosc jest bardzo wazna.Duzy wybor zamkow to ciekawsza gra.Malo zamkow np 6 oznacza,ze ciagle grasz tymi samymi czyli szybko ci sie nudzi... Co do swiezych pomyslow to chyba zartujesz.Cala grafika swiadczy o tym ze sa to odgrzewane kotlety zerzeniete z innych gier.Wiec niby jakie nowe koncepcje?Widzisz chyba ze nie bedzie zadnych tlumow na polu bitwy tylko jeden gosc z numerem np.1000 bedzie robil za 1000.Beda zadawac sobie ciosy tak jak to bylo.I nic tu wiecej nie wydusisz.Heros tak samo bedzie lazil po planszy.Tak jak miala byc rewelacyjna grafika i wyszla taka sobie tak i nie widac zadnych innych rewelacji... Czy beda zmieniac dla mnie grafike?Ja to mniejsza gorzej,ze innym sie nie spodoba i co wtedy?Ja naprawde chcialbym pieknej gry w stylu heroes III.Czyli duzo zamkow(minimum 12) duzo potworow .Pieknej grafiki w stylu realistycznym nie mangi.Swietnej strategii.Rozbudowanej taktyki.Super muzyki.I uwazam ze robienie gry juz nie dobrej a sredniej to strata czasu...
Tarnum_IJB
12. RE: Wobec porazki heroes V.
2005-11-04 18:12:23
Po raz drugi słyszę określenie "mangowa grafika" stosowane wobec H5... Może należałoby się trochę na ten temat poduczyć? A najlepiej zróbmy od razu 30 zamków i 1500 potworów, to co że to wszystko jest na głowach twórców którzy też są ludźmi, mają siedzieć 24h na dobę w pracy, tak żebyśmy za max. 2 lata ujrzeli tą grę! :pff6:
^val-gaav
13. RE: Wobec porazki heroes V.
2005-11-04 18:27:31
Ja to bym ten temat najchętniej zablokował .... Jak można w pełni oceniać grę zanim jeszcze się w nią grało ? A tekst z małą ilością zamków i jednostek jest rozbrajający ... Tekst o tym że h3 jest mistrzostwem graficznym też ... Owszem gdy h3 weszło na rynek miało bardzo przyzwoitą grafikę (wręcz b.dobrą), ale teraz już tak nie jest ... Mi też się parę rzeczy nie podoba w h5 , ale grę ocenię po grywalności , a tej nie mogę znać z newsów, screenów itp ..
^Acid_Dragon
14. RE: Wobec porazki heroes V.
2005-11-04 23:43:26
co prawda val-gaav też ma te uprawnienia, ale to ja z nich skorzystam, bo przez przypadek się z nim zgadzam, a w ten sposób choć trochę zmniejszy się ilość śmieci na tym forum. Fakt faktem - że informacje podawane do tej pory o H5 oraz prezentowane grafiki mogą się nie podobać, a nawet bardzo (oj mogą, mogą!), ale: - ocenianie gry jako całości jest w tym momencie po prostu bez sensu - dyskusja schodzi na temat 'dlaczego H4 jest beznadziejne', a to zwyczajnie 'nie na temat' - komentarze zarówno broniące pozycji, że grę można oceniać, jak i te usprawiedliwiające nieudolność twórców w tworzeniu różnorodności świata są wystarczająco niskich lotów - nieważne, że reszta forum wygląda podobnie - trigger pojawił się akurat tu, a ja mam zły humor - poza tym nie będę połowy forum usuwał. temat zamknięty.
^val-gaav
15. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-14 12:34:53
Postanowiłem otworzyć ten temat, gdyż wierzę, że HoMM V będzie porażką :) Moje wrażenia z samej gry a nie screenów: Powody : Zła implementacja 3d , bardzo kiepski interfejs gry , ubogi i mało intuicyjny . Gra nie jest do końca zoptymalizowana , ale pod tym wzgledem demo i tak wypada o niebo lepiej niz open beta. Moim zdaniem hommV będzie tylko grą "przeciętną"
~Tristan-
16. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-14 14:48:17
Heroes V nie będzie porażką, tak samo jak Heroes IV też nie był porażką. System kampani mnie osobiscie się podoba. Grafika jest ładna, nawet bardzo :rad1: Szkoda tylko że wymagania są takie duże. Inicjatywa to super sprawa. 6 zamków, w sumie ok, bedą nowe w dodatku ( licze na krasnoludy i jaszczury )Magia trochę słaba ( mało czarów i zle opracowana ). Interfejs najsłabszy ze wszystkich częsci. Na plus zaliczę ciekawą historię - bardzo wciąga :D ( nienawidziłem tej z poprzednich herosów ). Ogółem na podstawie informacji które posiadam o grze ( beta testy zarówno otwarte jak i zamknięte, demo gry, screeny, próbki muzyki, filmiki ) oceniam grę na 9/10 :smiech1:
X-OE
17. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-14 14:53:57
Dorzuce sie do tych ponurych prognoz. Kiedy sledzilem zachowanie AI na "custom-mapie" w demo zywilem zaledwie pewne obawy. Jak donosza sroki :D, takze na oficjalnym forum - jest gorzej. Jesli to co mowia niektorzy okaze sie prawda, mianowicie ze nie tylko kampania, ale i tych kilka map (?!) sa skryptowane (czyt. kamuflaz wątlej AI tudziez jej brak) rozpeta sie batalia :diab4:
^val-gaav
18. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-14 16:10:24
~Tristan- napisał/a: > Heroes V nie będzie porażką, tak samo jak Heroes > IV też nie był porażką. Zależy co kto rozumie pod słowem "porażka" ... Jak dla mnie hommIV był porażką , bo większość graczy pograła w niego zaledwie kilka miesięcy i odstawiła na półkę . HoMMIII natomiast trzyma się całekiem aż do dzisiaj (ile to juz 7 - 8 lat ?) ... Moim zdaniem tak samo będzie z H5 . Gra ma bardzo wiele dobrych pomysłów jak zdolności rasowe , powiązania magii , heros mający własną turę , incjatywa też ma swoje plusy (chociaż IMO jednostki z wysoka incjatywą mogą być trochę za dobre w porównaniu do innych) ... Niestety grę zabije właśnie to 3d i interfejs ... Edytor map i dodatkowe mapy będą ... ciekawe za ile ? Jeżeli będzie to miesiąc po premierze to Ok ... ale jeśli pół roku to zabije to grę . RMG niby zostało obiecane na dodatek ... ja jednak nie wierzę w to . Z tym enginem zrobienie dobrej mapki z RMG jest praktycznie niemożliwe (dobrej = gdzie budynki nie przesłaniają się wzajemnie) Wątpie to też ze względu na wiele niespełnionych obietnic Fabrice : - obiecał , że karawany jednak będą w grze . - miały byc częsciowe jednoczesne tury - zgodnie z zapowiedziami "hero trails" miały mieć jakieś strategiczne znaczenie w grze ... Tymczasem to nic innego jak efekt graficzny (wiadomo chyba , ze własnie na grafike głownie ta gra stawia) -RMG początkowo było wspomniane , że będzie w podstawowej wersji .
^Nayan
19. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-14 16:57:57
Val-gaav, informacje o "stanie", jakości gry czerpiesz tylko z dema, czy opierając się na innych źródłach... bo ja wiem - ogólnie niedostępnych? Bo co do dema... wydawało mi się że Heroes 5 jest całkiem ładnie zrobione... a jeżeli dorzucą edytor i kreator map losowych to właściwie nie widzę żadnych poważniejszych usterek. (PS Heroes 4 był dla mnie porażką już po godzinie :rad2:)
^Acid_Dragon
20. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-14 17:55:29
ja powiem w sumie tylko jedno. Pomijając wiele zarzutów jakie mam wobec H5 zaczynając od porzucenia starego świata, na kretyńskich tłumaczeniach gdzieniegdzie kończąc, to jednak zastanowiła mnie jedna poruszona tu kwestia: Nawet zakładając, że gra dostanie najlepsze możliwe recenzje i faktycznie będzie niezła, to jak długo gracze będą w nią grać? tego się przewidzieć nie da, aczkolwiek ja osobiście przez obracanie tą wstrętną mapą znudziłem się po dwóch godzinach.... nie ma mowy, abym do tej gry wracał i wracał jak do H3. zbyt wiele rzeczy po prostu psuje zabawę...