Logo  
Historia TFJ
Tymczasowe Forum Jaskini Behemota działało od sierpnia 2005 roku do czerwca 2006 roku, jako zastępcze forum podczas problemów hostingowych Jaskini.

Wróć do Jaskini Behemota

 
Witaj na Tymczasowym Forum Jaskini Behemota!
Tymczasowe forum Jaskini » Heroes V - Marmurowa Wyrocznia » Wobec porazki heroes V.

Ostatnia wiadomość w wątku: 2006-05-28 11:26:18 napisana przez Tarnum_IJB
Pokaż ostatnią wiadomość


Wyświetlam 61 wiadomości na 4 stronach [ <<< 1 2 3 4 >>> ]
Tajemniczy_Pedro
1. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-14 18:25:14
A ja poprostu obawiam się powtórki z rozrywki - podobnie jak w H4 - kilka niezłych pomysłów, coś na ksztat "zaczynu do gry", ale jako całość gra nie powala. Co mi po super grafice, skoro rozgrywka jest nudna (tak samo jak w H4)... Nie wiem ilu z Was grało w serię Europa Uniwersalis - ale wystarczy spojrzec na skriny z gry - grafika uboga, wręcz prymitywna, a gra wciaga na dłuuuugie noce. Mimo, że seria jest rozwijana, grafika się nie zmienia...
GNU
2. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-15 14:06:19
Witam was .No niemoge ile tu ludzi bzdur gada az glowa boli GRA JESZCZE NIEWYSZLA A WY JUZ GADACIE ZE JEST NIEDOROBIONYM CHLAMEM JAK H4 na moje wy poprostu szukacie dziur w całym na sile szukacie niedorubek itp i co z tego ze jest 6 zamkow ?? w dodatku maja byc dodatkowe 2 ?? i moze jakis w nastepnym a edytor map bedzie w paczu jakims tam i przestancie takie bazdury gadac ze wszystko jest zle. ktos tu napisal ze bochater walczy LOL niby gdzie?? bohater tez ma swoje tury i zuca tylk oczary i ewentualnie jak jest brak many strzeli albo walnie z miecza i to jest bardzo dobre rozwiazanie ktore nie psuje zabawy.
~exroobeert
3. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-15 14:45:46
Po przeczytaniu powyższych wypowiedzi moge dodać iż cała gra idzie w kiernuku RTS-u słabo rozwinie ty system dla single Player, mocno rozwinięty dla Duel'a .Twórcy Ubi widzą swoja szanse w rozgrywkach sieciowych choć moim zdaniem to będzie ostatnia odsłona serii HoMM w znanej nam formie. Potem będzie jakaś solucja M&M zhybrydowana z Dark M. Opierając się na demie juz widać różnice w balansie pomiędzy Haeven a Inferno żle zbalansowane na korzyśc haeven. Nieoficjalnie mogę powiedzieć iz patrząc na podstawie innch żródeł to im dalej w las tym więcej drzew... Czyk ktoś pamieta demo H3?Ja tak i nie odbiegało od orginału ... W tym wypadku z H5 będzie podobnie :pff4: :pff4:
Aryene
4. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-15 14:48:22
Muzyka jest świetna, przynajmniej te kawałki, które słyszałam. Naprawdę wysoki poziom i przyjemnie słucha się same w sobie. Przy okazji - wie ktoś gdzie można ściąganąć - o ile można - wszystkie utwory dostępne w grze? Grafika: Jestem przerażona. Grałam w demo i widziałam jak to mw. wygląda. 3D, 3D, 3D - czy nikt już nie potrafi zrobić porządnej gry nie kierując się trendami? Obawiam się, że przez te cuda na kiju HV utraci sporo na grywalności, jak to Acid powiedział najwięcej czasu będzie zajmowało obracanie mapy. Pole bitwy: Spodziewałam się lepszego. Jednostki są za małe jeśli patrzy się z odległości pozwalającej zobaczyć je wszystkie. Niewygodne walki, nawet ten tryb kinowy, czy jak to szło jest jakiś dziwny, nie pasuje mi. Może to się zmieni, nie wiem. Narazie niestety jestem nastawiona sceptycznie, chociaż kiedyś wiązałam z tą grą wielkie nadzieje. Na domiar dobrego przy moim komputerze spełniającym wszystkie zalecane wymagania i jedynie ramie kwalifikującym się do "minimalnych" gra nie chodziła mi tak szybko jak powinna. CIekawe co będzie kiedy zechcę sobie zagrać na największej mapie przy maksymalnej ilości wrogów. H4 lubiło czasem nie wyrobić, ale to na starszym sprzęcie. Ilość miast faktycznie mała, ale system ich rozbudowy jest, o ile się orientuję, większy i lepszy od tego z H4. Przypomina mi trochę ten z Discpiles II, choć naprawdę tylko to oglądałam i nawet nie zgłębiałam tajników kupowania czy poziomów miast (bo takie coś obiło mi się o oczy). Podsumowując - nie tracę jeszcze nadziei, ale jestem praktycznie pewna, że nie uznam wyższości HV nad HIII i 100% pewna, że do HIII wciąż będę wracać. Nie wiem czy HV stanie się grą równie nieśmiertelną, śmiem w to wątpić. EDIT: Przeczytałam właśnie wszystkie posty i przypomniało mi się odnośnie edytora map. Jak dla mnie całkowita porażka. Pierwszy raz widzę takie posunięcie, żeby jeden z waniejszych składników gry wydawać w patchu. I gdzie on będzie? Do ściągnięcia w internecie? Bo jakoś wątpię żeby stał w empikach na półkach i był dla kadego do wzięcia. Niektorzy wciąż nie mają internetu, ale co to kogo obchodzi, prawda? Brak mi słów, nie wiem co to jest - pójście na łatwiznę czy co? Chęć jak najszybszego zarobienia pieniędzy? Obawa przed ostygnięciem entuzjazmu fanów? Odnośnie kampani zaś: Tragedia. To coś jak w H3 będzie jak przypuszczam. Przechodzenie kampanii jednym zamkiem żeby przejść drugim... To właśnie powód dla którego np. nie ukończyłam nigdy kampanii SoA. Nie trawię zamku barbarzyńców i nie sprawiało mi przyjemności granie tym. W efekcie miałam zablokowaną całą resztę. IMO taki system jest beznadziejny. Podobały mi się kampanie w H4, uznajcie to za bluźnierstwo, ale naprawdę mi się podobały. I fakt, że byłby to odzielne historie konkretnych bohaterów i to, że grało się w co się chciało i kiedy chciało. Mówię oczywiście o podstawce. 6 map? Ee... Po prostu nie wiem co powiedzieć. Pozdrawiam.
~Jointer
5. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-15 15:09:29
Ciekawe co na mapy i na słabe AI, poradzą moderzy, czy jak im tam, podobno gra jest zapisana w "łatwych plikach", gdzie można zmieniać niektóre elementy, na forum ubi widziałem jak koleś zmienił kolor tarczy szkieletom(albo mi się wydawało,chociaż nie zrobiłby tego w photoshopie, wyglądało to jak by naprawdę podmienił coś w pliku),chodzi mi o ten topic, w którym udostępnili mod do 18 herosów w dualu, poza tym dzięki modowi necro vs sylvan, komputer był nieco bardziej inteligentny, mam nadzieje, że oprócz dodatku zrobionego przez UBI/Nival doczekamy się też jakiś dodatków w stylu woga i equ...coś tam no ten mod do czwórki. Nie zapomnijmy też, że multiplayer może nadrobić nieco wad singla, bo w trójce multi nie był najlepszy. ^Acid_Dragon napisał/a: > Nawet zakładając, że gra dostanie najlepsze > możliwe recenzje i faktycznie będzie niezła, to > jak długo gracze będą w nią grać? to jest właśnie moja największa obawa, o dziwo czwórka mi się na początku bardzo spodobała, ale po miesiącu grania byłem już nią znudzony i powróciłem do trójki, głównie przez cukierkową grafę i kontrowersyjne rozwiązania, poza tym w tej chwili jest dużo takich gier jak np. AOE3 według mnie dużo szybciej się nudzi od swojej poprzedniczki, w którą grałem rok oczywiście z przerwami, to mniej niż w heroes 3 ale jednak 1 rok to i tak długo.
^Nicolai
6. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-15 18:40:28
HV wg. nie będą porażką, ale nie uważam, że byłyby wielkim hiciorem. Będzie to godny następca trójki. Niestety w grze odczujemy niedosyt (i to spory). Spróbuje na dzień dzisiejszy ocenić nowego Hirka: Grafika: Jest ona w miarę dobra. Niestety niektóre elementy psują całość. Do tych elementów można zaliczyć m.in. Drzewce, Dżiny i Inkwizytorów. Muzyka: Świetna. Nie mogę jej nic zarzucić. Balans: Balans w tej grze może nie jest rewelacyjny, ale jest przyzwoity. Niestety ten efekt psuje inicjatywa. Miała być umileniem, a jest jedynie zakłuczaczem równowagi w grze. Jednostki z dużą ilością inicjatywy latają po polu bitwy jak błyskawice, a wolniejszym zostało doczekać (i dożyć) swojej kolejki. Nawet Combosy zakłuca, które uważam za nowy element taktyczny. Dobrze, że można ją wyłączyć. Magia: Z magią nie ma rewelacji. Powiem więcej jej system jest dziwny, a ich ilość jest bardzo mała. Pole Bitwy: Nie ma co się rozpisywać, jest ono za [u]małe[/u]. Sterowanie: I tutaj powraca słynne obracanie mapy. Jest ono za ciężkie. Mogę dodać jedynie ukrytą możliwość kapitulacji. Polska Lokalizacja: Z podanych materiałów wnioskuje, że dubbing będzie najwyżej przeciętny. Nie wystarczy dać największe sławy naszego kina, by dubbing był super świetny. Poza dubbingiem mam zastrzeżenia do polskiego nazewnictwa. Chodzi mi o m.in. Lepszą Bramę. Co toma być? Czyżbny Gorące Pośladki (Hot Seat) powróciły pod zmienioną postacią? Sylvan mogłoby być pisane przez "v", bo pisane przez "w" dziwnie wygląda. Cieszy mnie, że Wraight będzie się nazywał Kostuchą :) . Fabuła: Nowy Świat-Nowa Fabuła. Niestety ech... ale nie martwmy się nowa fabuła jest w miarę dobra i jest uporządkowana (w poprzednim świecie były niepotrzebne gmatwania m.in. z LoMM). Niestety przez tą dokładność trudno będzie dorobić nowe frakcje. Trzebe je jakoś wkręcić sprytnie fabularnie. W tej fabule są także dziwności np. przeczytajcie czym są Jednorożce w tej grze. Podsumowanie: Niedosyt i kilka detale psujące resztę rozgrywki to główne błędy tej gry, oby w następnej części (jak będzie)te błędy omineli. Dodatkowo (co nie wymieniłem) może zdenerwować graczy (przedewszystkim kartografów) brak Edytora Map. Niektórych denerwuje sposób przechodzenia kampanii dziwi mnię skąd oni wiedzą jak to wygląda). Podobno SI ma być słaby. Mam nadzieję, że mimo tych niedogodności gra nię będzie jedną z tych, od których półki sklepowe się uginają i nie zostanie ona po miesiącu wyrzucona w kąt. Edit: Niektórych zastanawia jak udostępnić tych co interneta nie mają Edytor Map. Z sieci nie ściągną, w sklepie nie kupią (raczej. Ja mam prostę rozwiązanie EM może być dołączony do dodatku, (który na 99% powstanie, bo już teraz wg. Gry-Online jest ona kupowana w dużych ilościach-2 miejsce) który raczej kupią.
Tarnum_IJB
7. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-15 19:27:28
Mało jest pism z grami które zamieszczają pacze? Nie doszukujmy się dziury w całym - ja nie mam zamiaru płacić żeby otrzymać coś co miało być za darmo.
SirLuq
8. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-15 19:31:41
^Nicolai napisał/a: > Jednostki z dużą ilością inicjatywy latają po polu bitwy jak > błyskawice, a wolniejszym zostało doczekać (i dożyć) swojej kolejki. Nawet Combosy zakłuca, > które uważam za nowy element taktyczny. > Dobrze, że można ją wyłączyć. Jak można wyłaczyć inicjatywę ?
X-OE
9. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-15 20:53:59
To niemozliwe. Inicjatywa jest nowym parametrem i integralna czescia gry.
^Nicolai
10. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-15 23:51:34
SirLuq napisał/a: > > Jak można wyłaczyć inicjatywę ? > Sam nie mogę na 100% powiedzieć, że to się da zrobić, ale kiedyś czytałem artykuł, który mówił, że jest to możliwe. Było w nim napisane, że będzie można wybrać między walką tradycyjną a z inicjatywą. Nie jestem pewiem czy była to kolejna plotka czy prawda, ale mam nadzieję, że to była prawda. Mnie ta inicjatywa dobija, więc bym się ucieszył się z możliwości wyłaczenia jej.
X-OE
11. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-16 00:46:06
Byla to przekrecona informacja o mozliwosci wylaczania [u]dynamicznej[/u] walki, gdzie ruch ograniczony jest limitem czasu, wkrótce po tym sprostowana przez Pikachu himself :) Mnie pomysl inicjatywy posmakowal. Pomijajac, ze na starcie bywa losowa, a przesadna losowosc w grach mnie nuży przez co np. dosc szybko odstawilem AoW na polke, uwazam ja za ciekawa innowacje strategiczna i swietny instrument (odpowiednio wykorzystany!) do rownazenia gry.
Aryene
12. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-16 00:58:59
@Tarnum Pisma z grami dołączające płyty nie należą do tanich, nie jest to może fortuna, ale chodzi mi o fakt, że taki edytor POWINIEN ze wszech miar być integralną częścią gry. Dołączony do czasopisma już nie jest ZA DARMO. A inicjatywa sux. Naprawdę mi ten pomysł nie przypadł do gustu :/ Jest tyle ciekawszych i bardziej grywalnych innowacji jakie mogliby wprowadzić :/
^val-gaav
13. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-16 12:12:51
Ja się tak tylko zastanawiam. Wielu z was napewno pamięta tą wersję alfa h5 , która z rok temu wyciekła. Zabawne jest , że w tamtej wersji mapy przygody, była ona widoczna całkiem z góry i nawet (chyba) nie dało się zoomować ani obracać kamerą . Proporcje rozmiar drzew - rozmiar neutralnych stworzeń - rozmiar innych obiektów też były bardziej nastawione na widoczność . Naprawdę jestem ciekawy czemu to zmienili ???
~Robert88
14. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-16 14:32:37
Dane było mi grać w pełną wersje i z tego co widziałem to Heroes V porażką napewno nie będzie. Nie będzie też niestety jakąś wielką rewolucją ani wielkim hitem, który przetrwa lata(jak Heroes III). Zacznę może od tego co w nowych Herosach mi się nie podoba. Po pierwsze mam dziwne wrażenie, że wszystkiego jest w tej grze za mało: za mało miast(chociaż to nie jest aż taki wielki problem,bo wszystkie miasta, są akurat bardzo dobre), za mało map, za mało jednostek naturalnych i za mało bohaterów. Można by jeszcze wymienić czary i artefakty ale sobie daruję:P Drugim minusem jest grafika, a dokładniej wygląd niektórych elementów na mapie przygody i wygląd niektórych jednostek(drzewiec, inkwizytor, połowa jednostek z academy). Trzecia sprawa to sterowanie i to uciążliwe kręcenie mapą. Szczególnie wkurzjące w podziemiach. To by było na tyle z wad, teraz zalety. Pierwszy raz od czasów trójki znowu poczułem że gram w Herosy. Obawiałem się, że 3d i mangowość(no może nie dokonca mangowość, ale wiecie o co mi chodzi)zepsują całkowicie klimat, naszczęscie sie pomyliłem i z czystym sumieniem moge powiedzieć, że piątka jest pod tym względem godnym następcą trójki. Podoba mi się też nowy system zdobywania umiejętności, według mnie najlepszy jaki do tej pory zastosowano w serii. Za ciekawe rozwiązanie uważam też inicjatywę, która moim zdaniem sprawia że bitwy są bardziej taktyczne. Do plusów trzeba zaliczyć takze umiejętności rasowe i to że każdy bohater ma swoją indywidualną specjalność jak w heroes III. Ogólnie Heroes V jest bardzo dobrą grą, szkoda tylko, że nie dopracowaną. Trudno oprzeć się wrażaeniu,że gra ucierpiała przez marketing. Wyrażnie widać, że twórcy specjalnie olali kilka ważnych kwesti(edytor map na przykład) żeby trzepać dodatkową kase z dodatków
Waaagh
15. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-16 15:49:55
Hmmm, a może po prostu nie będziecie porównywać Heroes 3 wraz ze wszystkimi dodatkami do "gołej" V ? Naprawdę chyliłbym czoła przed tym kto by zrobił tak rozbudowaną grę już w podstawce, przecież 3DO w H3 też nie zrobiło wszystkiego, trzeba było trochę poczekać aż gra się rozbuduje. Nie powinniście oceniać HV tylko w pryzmacie 3ki. Spójrzcie na nią jako osobny produkt i tu wg. mnie wypada ona świetnie. Niestety światem rządzi kasa i w tym celu Herosi przeszli zmiany. Są przystępne dla newbie (i kupa ludzi kupi to bo łądnie na screenach wygląda) i jest także bardzo dobrym wyborem dla oldboy'ów którzy kochają 3kę ale mają ochotę na coś nowszego po tylu latach. I te dwa aspektu gra łączy w jedną fenomenalną całość. Ja myślę że do 3ki już nie wrócę, znam ją od deski do deski jak oczytaną książkę i wolę teraz kilka lat spędzić przed czymś podobnym, ale nie tym samym w ładniejszej okładce. Pozdro dla wszystkich fanów HoM&M
X-OE
16. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-16 23:10:35
^val-gaav napisał/a: > Ja się tak tylko zastanawiam. Wielu z was napewno > pamięta tą wersję alfa h5 , która z rok temu > wyciekła. Zabawne jest , że w tamtej wersji mapy > przygody, była ona widoczna całkiem z góry i > nawet (chyba) nie dało się zoomować ani obracać > kamerą . Proporcje rozmiar drzew - rozmiar > neutralnych stworzeń - rozmiar innych obiektów > też były bardziej nastawione na widoczność . > > Naprawdę jestem ciekawy czemu to zmienili ??? > Nie jestem pewien czy to masz na mysli: [url=http://img337.imageshack.us/my.php?image=10337103235mr.jpg][img=http://img337.imageshack.us/img337/9545/10337103235mr.th.jpg][/url] ...gdzie, na marginesie, Izabele obdarzono twarzyczka Kate Beckinsale :) Konkretniej w tym ujeciu: [url=http://img66.imageshack.us/my.php?image=katebeckinsale4fj.jpg][img=http://img66.imageshack.us/img66/1636/katebeckinsale4fj.th.jpg][/url] Dlaczego zas zmienili? Mysle, ze moj przedmówca po czesci na to odpowiedzial. Mierzono w jak najszersze spektrum odbiorcow (a nie jedynie tzw. oldboy'ów). Zrozumiala decyzja z pkt widzenia... potencjalnego beneficjenta ;) Nie wiem jak dalece nieskromna bylaby prosba o wprowadznie opcji obu perspektyw (aka wilk syty und owca cala), wiem natomiast, ze niezadowolenie sporej grupy ludzi z aktualnego rozwiazania ma scisly zwiazek z nietuzinkowymi wymaganiami sprzetowymi H5. Widzialem jak znajomy na swej "slabej" maszynie wywijal sruby ta kamera i moge smialo stwierdzic, ze za Chiny Ludowe nie przetrzymalbym dziesieciu tur grajac w ten sposób.
^xeros
17. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-17 07:01:12
Nie pamiętam czy w alfi można było obracać kamerą ale gra cieła się na każdym kompie dobrze że beta i demo nie ma tego błędu!
Douger
18. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-17 13:29:36
Poczekajmy na pełną wersję gry i dopiero wtedy będziemy mogli trchę ponarzekać....
^xeros
19. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-17 14:40:13
Szkoda że jest mało scenariuszów dla 2 graczy w full version :placz1:
Waaagh
20. RE: Wobec porazki heroes V.
2006-05-17 15:00:22
^xeros napisał/a: > Szkoda że jest mało scenariuszów dla 2 graczy w > full version :placz1: "mało" delikatnie to nazwałeś, jest ich jak na lekarstwo. Mam nadzieję że do Polskiej premiery trochę map się pojawi w jakimś patchu.