|
Ostatnia wiadomość w wątku: 2006-05-28 11:26:18 napisana przez Tarnum_IJB Pokaż ostatnią wiadomość |
|
|||
~Pirvian |
Ktos mojego posta wykasowal.Ahh dobra.Misji na single jest 16(razem z multiplayer maps).Uwazam ze bardzo malo.Jednakze przyjemnie sie pyka.Zwlaszcza w kampanie.Jest prosta i wszystko pisze.Czarne na bialym.Zaczynaja sie problemy dopiero po przejsciu kampanii ludzi.Ale nie bede o tym jeszcze pisal.Poczekam do piatku.Jezeli chodzi o kamere to nie musicie nia obracac jesli nie chcecie.To juz wasza decyzja.W 5 trza sie przyzwyczaic do obrotu kamera.Gra uzyska wielu fanow.Wieksza recenzje napisze jak przyjdzie czas(kolo piatku albo soboty)Pozdrawiam wszystkich mieszkancow Jasinii.Prosze o nie kasowanie tego posta wszelkich drogich Adminów.Dziekuje z gory.
|
||
^xeros |
Jak się pokaże edytor map to gra wiele zyska!!
|
||
^val-gaav |
Cóż pograłem już trochę . Gierki nie kupiłem tylko gram w pożyczoną od kumpla , który po mniej więcej 4 turach stwierdził , że jest grą zdegustowany i nie chce w nią grać :P ...
Świdczy to o tym , że jednak dla niektórych gra jest porażką :)
Jak dla mnie jest przeciętna. Napewno wypuszczona za wcześnie i niedopracowana.
ocenię grę :
-Grafika - 8/10 ... Jest ładna , ale też nie powala
-Grywalnośc 7/10 ... Tu jest też nadspodziewnie dobrze . Chociaż ... Grywalnośc psuje fakt braku karawan . Zbieranie chłopów z 10 dwellingów co tydzień jest zajęciem nudnym ... Poza tym w h5 każdy kolejny heros kosztuje więcej niz poprzedni , więc raczej 4 herosów to max co będziemy mieć . Jest to mało i w zwiazku z tym powinni byc oni wolni do innych zadań niż zbieranie jednostek z siedlisk czy surowców z młynów.
-Muzyka 9/10 ... Nie wszystkie utwory mi się tak samo podobają , ale jest parę naprawdę niezłych .... IMO muzyka jest lepsza niż w h4
-Interfejs 3/10 --- Jedno z najgorszych rozwiązań jakie widziałem . Strasznie toporny , brak wielu podstawowych opcji , niewygodna wymiana jednostek i artów między bohaterami. Kamerą też trzeba za czesto obracać
-Mapa przygody 5/10 ... Tak wysoka ocena tylko za grafikę ...
Jest niewygodna ... proporcje są złe (np. neutralne stworzenia za małe) + to obracanie kamerą :(
-Walka 7.5/10 -- Jest prawie idealna ... Niestety : - 1 kwadratowe stworzenia są za małe (zwłaszcza przy zdobywaniu zamku , wtedy rozmiar pola niestety powiększa się) - spell book jest źle zorganizowany (właściwie to do wad interfejsu chyba należy :P) ... Tura herosa + taktyki przed każdą walką to cos co bardzo mi się podoba .
-Kampanie 7/10 - nie są złe, ale coś mi się zdaje, że mimo zapowiedzi nie będą bardziej złożone niż te w homm3 ... Do scenek z udziałem bohaterów trzeba się przyzwyczaić i tu muszę powiedzieć , że niestety wyglądają one sztucznie.
|
||
Tarnum_IJB |
Przeciętna, na pewno nie przykuwa na długie godziny ale...
Wczoraj grałem 2 godziny - i muszę powiedzieć że grało się całkiem przyjemnie :)
I to w dodatku grałem cały czas tylko w kampanię Heaven - ta gra w małych a częstych dawkach może być nawet całkiem niezła ;)
|
||
^Nayan |
Chciałbym wiedzieć czy w pełnej wersji, w którą ktoś miał okazję już grać ( :rad2:) uległ zmienie system rozbudowy miasta? (chodzi mi o niewygodne "pojawianie się" kolejnych opcji kiedy zakupi się poprzednie struktury). To chyba najbardziej denerwowało mnie w demie...
|
||
^val-gaav |
^ i w demie i w pełnej możesz rozwinąć drzewo rozwoju ...
ale rozbudowa miasta i tu i tu jest taka sama ... właściwie to nie ma większych różnic między wersją demo a pełną ...
|
||
~narida |
:szok2: ... ze z jednej strony brak mi slow, ale z drugiej: musze cos powiedziec bo mnie szlag trafi.
po pierwsze: owszem brak edytora map byl dla mnie bardzo duzym zaskoczeniem, ale z drugiej strony po zastanowieniu wcale mnie to nie dziwi. Jak juz ktos na tym forum napisal: te gre tworzyli tylko ludzie. wydaje wam sie ze tak prosto jest stworzyc taki kreator map 3d, ktory kazdy przecietny gracz bedzie potrafil obslugiwac? sory, ale sadze ze to naprawde sporo roboty. to nie sa zwykle namalowane drzewka, tylko trojwymiarowy teren.
po drugie: z jednej strony zalicie sie ze w H IV obrazki postaci z roznych stron zajmuja za duzo pamieci, a z drugiej strony tu narzekacie na 3d bo 2d byloby lepsze. to jakby zrobili 2d tak zeby nie zajmowalo calego twardziela to byscie narzekali ze grafika jak sprzed epoki kamienia lupanego. poza tym przepraszam bardzo ale uwazam ze nie zrobienie gry w 3d w chwili obecnej swiadczyloby o totalnej prymitywnosci gry. a juz kompletnie nie moge zrozumiec czego wy chcecie od krecenia mapa, od optymalizacji i od interfejsu. interfejs ma wszystko co miec powinien wystarczy sie do niego przyzwyczaic, krecenie mapa.... ludzie, z tego co mi wiadomo to chyba wiele jest gier gdzie sie mapa kreci (warcraft dungeon siege II) i no to naprawde nie jest nic trudnego. wystarczy nacisnac przycisk i pociagnac myszka. jezeli chodzi o optymalizacje... mam naprawde slabego kompa, nie spelniajacego chyba nawet minimalnych wymagan (chyba ze podkrece procka czego nie robie) a gra na normalnych detalach mi chodzi bez wiekszych problemow.
W koncu: wydaje mi sie ze po prostu chcielibyscie zeby jeszcze raz wydano HIII. patrzac na te gre nie mozecie oczekiwac ze bedzie to powtorka z trojki. to jest cos nowego. ja osobiscie uwazam ze gra jest swietna. moze dlatego ze spodziewalam sie totalnego chlamu a nie tak jak wy rewelacji. nie wiem dlaczego, ale po screenach i filmikach demo oczekiwalam klapy. A tymczasem gra juz na poczatku mnie bardzo mile rozczarowala i powiem wiecej z kazda minuta grania zakochuje sie w HV coraz bardziej i bardziej. Przecudowna muzyka, naprawde przyzwoita grafika (z przejawami geniuszu gdzieniegdzie - patrz wszelkiego rodzaju smoki), sliczne efekty swietlne (patrz Sylvan sloneczko dajace po oczach) no i grywalnosc!!!! osobiscie jak siadlam wczoraj po szkole do Tear of Ossir tak odeszlam od kompa dopiero po 21. i czuje niedosyt i wiem ze bede jeszcze dluuuugo dluuugo grac. jesli chodzi o minusy: edytor map bedzie, wiecej scenariuszy tez bedzie (osobiscie podejrzewam ze pierwszy dodatek to bedzie po prostu jedna wielka bomba scenariuszy)i mysle ze gdybyscie podeszli do gry w troche inny sposob i przestali sie czepiac takich nieistotnych dupereli jak to ze neutralni bohaterwie sa o 0.5 mm za mali na mapie, to doszlibyscie do wniosku ze HV jest naprawde bardzo dobrym nastepca trojki.
jeszcze na koniec mi sie przypomnialo: za malo zamkow. a ja wam powiem tak: po co mi 200 zamkow skoro i tak tylko kilka bedzie w tym naprawde fajnych? zrobili mniej ale za to naprawde swietnie i z dobrym pomyslem na kazdy z nich. a nie tak jak w trojce gdzie ten zamek z jaszczurami i barbarzyncy byly wymyslone na sile, bez polotu i nigdy nie gralam zadnym z nich. tutaj kazdy zamek ma swoje plusy i minusy, zupelnie inny wyglad i zupelnie rozne wady i zalety jednostek. I kazdy jest pelen uroku.
To tyle z mojej strony
|
||
~Morrr |
Ludzie narzekaja na interface bo nie jest wygodny, jak ktos lubi przelaczac sie miedzy okienkami tudziez obracac fefnascie razy mape dookola by odnalezc jakas skrzynke to jego sprawa. Niestety wiekszosc ludzi woli wygode. Porownywanie tej gry do wc czy ds2 to jakas pomylka, w doomie tez sie obraca i co z tego?
Naprawde swietne i z dobrym pomyslem.. z homm3 ;) Barbarzyncy fajny zamek, jaszczury nigdy mi nie przypadli do gustu.. aczkolwiek lepiej miec wieksze mozliwosci niz byc ograniczonym przy wyborze. Rownie dobrze mozna powiedzec po co wiecej czarow jak sie z nich nie korzysta, a lepiej miec mniej i dobrz eprzemyslalnych (te lepsze z homm3)... to moze walnac po 1 z kazdej szkoly i tyle. Bedzie super.
Btw. Gra mi sie srednio podoba, nie jest zla.. jest tylko dobra. Grafa ladna, mozna sie przyzwyczaic do 3d, fajna walka(ogolnie), zamki ladnie wykonane, ai kompa biedne, bugi bugi, kampania taka sobie - bardziej podobal mi sie system powiesci z h4.
|
||
^val-gaav |
@~narida :
Cóż ja osobiście mogę się bawić w h5 , obracanie kamery mi nie przeszkadza w kampani !!!!
Jeżeli jednak gram z człowiekiem czy na hot seat czy multi to muszę uważniej kontrolować mapę oglądac ją , liczyć hexy gdzie ile drogi mi zabierze , zaplanowac co robię herosami przez najbliższe dni a nawet tygodnie ... Wreszcie układać łańcuszki ...
Niestety z tym jak wygląda mapa w h5 będzie to zabierac więcej czasu niż w h3 ...
(pominiecie skrzynki ze złotem jest nie do pomyślenia na multi , więc obaj gracze będa kręcić i kręcić i oglądać :( )
Co do interfejsu : Naprawdę bądź bardziej obiektywna ... Nawet ludzie którym h5 się bardzo podoba przyznają, że interfejs jest mniej intuicyjny i wygodny niż w h3 , h4 (BTW brakuje też wielu opcji w nim )
|
||
codhri |
Nie bardzo rozumiem, co narzekającym we wcześniejszych postach nie podoba się w grafice 3d. Większość tych narzekań można streścić do "grafika 3d jest zła, bo jest zła i 3d" :) HV łączy ładne obiekty z całkiem nieźle zrealizowanym 3d, co w naprawdę niewielu grom się udaje. Do tego wymagania sprzętowe też nie powalają - od czasów bety miał miejsce gigantyczny postęp, dzięki czemu obecnie gram w prawie max detalach, na wcale nie najnowszym kompie. Gra ślicznie wygląda i chodzi mi umiarkowanie szybko, ale jedynym wąskim gardłem jest 512MB RAMu, czemu można zaradzić stosunkowo niskim kosztem dzięki spadającym cenom pamięci. Podsumowując, narzekania na grafikę do mnie osobiście całkowicie nie trafiają.
Poza tym - oczekiwanie, że dzisiaj ktoś wypuści grę będącą herosami 3 z poprawioną grafiką jest skazane na niepowodzenie. A chyba tego właśnie oczekiwała większość narzekających. Mnie osobiście gra się bardzo podoba, łączy wszystko to co najlepsze w H3 z paroma nowymi, fajnymi pomysłami, dzięki czemu mam nadzieję, że będę grał w nowych herosów tyle co w starych :)
|
||
^val-gaav |
@codhri:
Mi jest naprawdę rybka czy to będzie 2d czy 3d ... Grafika ma być ładna i funkcjonalna (czyli ułatwiać szybkie przeglądanie mapy przygody i dawać maksimum informacji) . Niestety w h5 twórcy skupili się na "ładna" a funkcjonalność jakoś troszkę pomineli.
|
||
X-OE |
W wielkim skrócie, ważąc + i -, podoba mi sie :)
Gdybym mial skorzystac z utartego szablonu to:
O [b]grafice[/b] niewiele zostalo do powiedzenia, bo niemal kazdy juz widzial. Pomijajac kilka estetycznych detali jest cacy. Ocena 8/10.
[b]Dzwiek[/b], niech bedzie 7/10, a i to szczodrze. Jak dla mnie sound ma byc krysztal. Zbyt wiele dzisiejszych gier nie grzeszy ta jakoscia; niech sie inni ucza od dajmy na to Blizzard'a.
[b]Muzyce[/b] daje 8/10. Jest przyjemna, a co bardziej istotne wywazona, ni monotonna ni irytujaca (póki co faworytem pozostaje tlo muzyczne Inferno).
[b]Interface[/b] - sporo niedociagniec, ktore niestety pozostaly z demo. By wymienic kilka... Najwiekszym z nich w mym skromnym odczuciu jest brak tzw. "paper doll" bohatera. Jak trudne moze byc wprowadzenie tak wygodnego rozwiazania? Nigdy nie wiem co i jak sie w tych polach pouklada. Drzewo rozbudowy miasta... niejednokrotnie lapalem sie na probie budowania wczesniej zbudowanej struktury, potrzebny wiekszy kontrast miedzy ikonami dostepny-zbudowany. Dalej, kwestia przyzwyczajenia, ale brakuje mi bezposredniej informacji o aktywnych czarach i aurach dzialajacych na jednostke podczas starcia, dostepne sa dopiero przy podwojnym kliknieciu (prawym myszy). To samo dotyczy [u]opisu[/u] zdolnosci jednostek. Brak "Kingdom Overview"... Nope, tutaj 5/10.
Do [b]mapy przygod[/b] zastrzezen nie mam, moze dlatego, ze do rotacji i zoomowania zdazylem przywyknac. Przy tej grafice nie sposob odmowic mapom atmosfery, a bogata topografia 3d-terenu dodaje wdzieku. Moznaby sie przyczepic do ledwie rozpoznawalnych artefaktow oraz cokolwiek dziwnych dysproporcji miedzy niektorymi stworami. Wróze jednak, ze z dobrym edytorem u boku kartografowie beda tu mieli pole do popisu (takie modne slowo ostatnio ;)). Mocne 7/10.
No i [b]walka[/b]. Kiedy uplynnic ja wylaczeniem kamery/animacji nabiera wlasciwej karnacji. Wciaz, wspomniane dysproporcje maja miejsce takze na polu bitwy. Byl z tym spory problem w becie (namiot przybieral czasem rozmiary cyrkowego, a kobiety Dungeonu przypominaly Calineczki) i jak widac nie udalo im sie uporac z tym do konca. Stroniac od blahostek: 8/10, w porywach do dziewieciu.
[b]Kampania[/b]... Epizody Haven to niemalze tutorial. Cos na ksztalt rywalizacji rysuje sie w polowie Inferno-story, by juz dalej stac sie pewnym wyzwaniem. Zanadto artyficjalna & stricte sciezka gry nieco mnie mierzi. Tworcy zdali sie na inteligencje gracza :D, przez co raz po raz podnosi sie lament w stylu: "Nie moge pokonac garnizonu x!", "Come on, legion x, wtf?!". Glosy w przerywnikach sa nieprofesjonalnie sztuczne, dialogi momentami infantylne. Zreszta do fabuly kampanii Heroes nigdy nie mialem slabosci i raczej nie przyszywala mnie do fotela. Podobnie ma sie sprawa tutaj - intryga kalibru niskobudzetowego serialu fantasy, at it's best. Pozwole sobie na 6/10.
Milym zaskoczeniem natomiast bylo zachowanie CPU na mapach nie skrępowanych skryptem. Niniejszym dementuje plotke o calkowicie beznadziejnej [b]AI[/b]. Aspekt to zbawienny dla chocby trybu Hot Seat, gdzie komputer winien wystepowac w roli w miare przyzwoitego interceptora. Wszakze nikt racjonalnie myslacy nie oczekiwal wybitnych posuniec á la Deep Blue. W zestawieniu jednak z innymi grami zblizonymi maścią nazywanie inteligencji komputera w H5 tępą jest po prostu nie fair. Zagralem jedna rozmiarem "Very Big" na poziomie "Hard". Zielony szybko przejal inicjatywe wykluczajac z gry dwoch pozostalych, nastepnie dedykowal swój krótki zywot pozbyciu sie i mnie. Dosc sumiennie pojawial sie z coraz to pokazniejsza armia; w walce agresywnoscia nie odbiegal od CPU z H1&H2, przy czym umiejetnie kapitulowal. Niestety, wyglada na to, ze "primary goal" w kodzie to zdobycie miasta (i chyba kopalni zlota), gdyz zazwyczaj walil prosto na zamek, zupelnie ignorujac mojego smialka :D Mimo to, o takim poziomie aktywnosci gracza komputerowego w H4 mozna bylo tylko pomarzyc.
Pod tym katem probowalem tylko jedna mape, moze ktos mial odmienne wrazenia (?).
|
||
codhri |
@val-gaav
Zależy, jak dla mnie wygoda korzystania z mapy mogłaby być większa, ale nie jest również źle. W zasadzie główny problem to brak możliwości zablokowania kamery przy danym nachyleniu, tak aby można było nią tylko kręcić, nie zmieniając wysokości. Gdy taka funkcjonalność zostanie dodana (chyba że jest już ale jej nie zauważyłem ;D) nie będę miał już większych zastrzeżeń.
@X-OE
Coś w stylu kingdom overview dla ubogich jest dostępne po przytrzymaniu rmb na pasku surowców na górze :)
|
||
Tusiu |
Na temat dzwiekow i muzyki niestety sie nie moge wypowiedziec (choc ta co byla w demo mi nie przeszkadzala i byla w miare przyjemna) ze wzgeldu na to, ze gralem u kumpla a w tym samym czasie jego zona ogladala jakies bzdury na tvn'ie. Grafika ladna nawet bardzo 8,5/10 (co do wielkosci "rzeczy" na mapie to najwyzej bede gral w okularach ;) ) Interfejs - ogolnie nie jest tragiczny, choc mogloby byc lepiej, zwlaszcza w zamku (dobrze, ze mozna rozwinac cale drzewko budowli, nie czekajac na to co przyniesie przyszlosc :), choc te kolory to faktycznie mogliby poprawic ). Walka - no tej inicjatywy jeszcze nie rozgryzlem ... i raczej sie nie rozgryzie bez pomocy Charlie Eppes'a (taki matematyk z seialu Numb3rs), ze wzgledu na te jakas losowa liczbe ktora sie tam niby dodaje. AI jest jaka jest, jeden komputer gra lepiej drugi gorzej. Nie moge oceniac calej gry bo gralem tylko z kumplem w jedna mape (i jeszcze jej nie skonczylismy), ale jedna rzecz mnie zdenerwowala ... mowa o szczesciu kumpla - jako zamek startowy wybral sobie nekromante (ja Academy) i oprocz jego zamku jeszcze dwaj gracze komputerowi dostali te same zamki - co uwazam za lekkie przegiecie i takich sytuacji nie powinno byc (zwlaszcza, ze to mapa very big, wiec idealna dla nekromanty), bo jaka sie ma szanse na wygranie ?? prawie zadna. W sumie wiecej o samej grze bede mogl napisac dopiero po 6 czerwca ... ale do tego czasu i tak zosatnie juz tyle powiedziane (napisane), ze nie bedzie sensu juz pisac, a jeden post mniej nie zrobi roznicy. Owocnego i milego grania.
PS
A tworcy gry powinni (moim zdaniem :) ) zaimplementowac, jak nie w patchu do w dodatku, karawany i mobilnosc neutralnych jednostek - dzieki temu drugiemu gra by byla bardziej dynamiczna (a ze to turowka, to dlaczego neutralne mialy by nie miec ruchu :) ).
|
||
~shuriken |
Grając w alfę, kamera usawiona była pod ostrym kontem. Widoczność była dzięki temu dobra i nie wymagała obracania mapą. Przeglądając pliki konfiguracyjne alfy znalazłem opcje kamery, pozwalające na dowolne ustawienia kontów, szybkości obrotów mapy, maksymalne i minmalne zbilżenie, itp. Nie posiadam jeszcze pełnej wersji gry, ale wydaje mi się, że podobne opcje muszą znajdować się w którymś z pliku. Wystarczy ustawić kamerę pod kontem powiedzmy 85st, zblokować inne jej parametry i cieszyć się Heroes'ami z dobrą widocznością i bez obracanej kamery ;).
|
||
^vinius |
a co?
nie pamiętacie juz, jak obiecywali cuda na patyku?
[b]1.[/b] mobilne jednostki neutralne;
[b]2.[/b] zróżnicowane armie neutralne;
[b]3.[/b] neutralni atakujący nasze zamki.
obiecywali. i tylko to. a już się cieszylem, ze będzie jak za starych, dobrych czasów, jak w King's Bounty.
|
||
Tajemniczy_Pedro |
Ja zrezygnowałem z zamówienia. Poczekam sobie na jakaś złota edycję za 20 złoty... Już mi się nie śpieszy za bardzo...
|
||
^Nayan |
CDProject rozsyła oferty o wersji kolekcjonerskiej HoMM5 :rad2: Ciekawe ilu chętnych im ubyło od czasu bety, dema i wszystkich teraźniejszych sporów odnośnie gry?
Chyba poczekam na przysłanie polskiej wersji zanim zacznę wydawać osądy... o ile cokolwiek uległo zmianie od dema w systemie gry.
|
||
Douger |
Nie wiem o co chodzi wam z tym obracaniem kamery?? Przecież to bardzo intuicyjne , można powiedzieć dziecinnie proste. I naprawdę nie jest to czasochłonne. Widocznie to kwestia przyzwyczajenia do granie w gry 3d
|
||
^Puzon_351 |
Douger napisał/a:
> Nie wiem o co chodzi wam z tym obracaniem
> kamery?? Przecież to bardzo intuicyjne , można
> powiedzieć dziecinnie proste. I naprawdę nie jest
> to czasochłonne. Widocznie to kwestia
> przyzwyczajenia do granie w gry 3d
Hmm...no zależy dla kogo to nie jest czasochłonne;), mnie akurat to najbardziej nie boli...ale to już niestety dłuższa historia, że tak powiem....
|