Logo  
Historia TFJ
Tymczasowe Forum Jaskini Behemota działało od sierpnia 2005 roku do czerwca 2006 roku, jako zastępcze forum podczas problemów hostingowych Jaskini.

Wróć do Jaskini Behemota

 
Witaj na Tymczasowym Forum Jaskini Behemota!
Tymczasowe forum Jaskini » Heroes III - Zaścianek weteranów » strategia

Ostatnia wiadomość w wątku: 2006-05-30 09:06:33 napisana przez lukbastion
Pokaż ostatnią wiadomość


Wyświetlam 35 wiadomości na 2 stronach [ 1 2 >>> ]
~mgg
1. strategia
2006-02-15 14:01:08
serdecznie wszystkich witam! zawędrowałem na to sympatyczne forum w poszukiwaniu taktyki na konkretną rozgrywkę gdzie mam wiele informacji, które mam nadzieję da się wykorzystać liczę na Waszą pomoc :) [b]sprawa wygląda tak:[/b] - jest to rozgrywka wieloosobowa, będzie 2 graczy ludzkich, ja i on :) - sprawa ilości graczy komputerowych oraz mapy jest mu obojętna, tzn. praktycznie mogę ustalić każdą opcję :) - mam kilka informacji o moim przeciwniku: - jestem pewny że wybierze zamek Castle, Tower lub Necropolię - na pewno zastosuje dość ekspansywną taktykę dużą ilością herosów - sporo pływa po wodzie i podróżuje odwiedzając obeliski, zbierając artefakty itp - raczej nie zwykł korzystać z rekrutacji wojsk poza swoimi miastami - dużą wgę przywiązuje do czarów - rozgrywkę woli rozstrzygać atakując dopiero wtedy gdy zbierze dużą i mocną armię - miasta rozbudowywuje wg. popularnego schematu - najpierw pieniędze (kapitol lub rada miasta), potem zamek, stworzenia i reszta - jeszcze jedna kwestia - możemy to zagrać na jednym komputerze gdzie obaj będziemi widzieć swoje ruchy i położenie, lub zupełnie osobno, całkiem odizolowani od siebie i rzeczywistości :) [b]wobec tego:[/b] - jakie miasto najlepiej wybrać przeciwko tower, castle lub necropolii i jakiego wybrac bohatera? - na jakiej mapie najlatwiej bedzie mi zdobyc przewagę? wybrac konkretna mape, czy random i samemu ustalic rozmiar i ilość wody? - czy włączyć w grę graczy komputerowych? - obrać podobną do przeciwnika agresywną taktykę i tworzyć duże imperim, czy raczej statecznie rozważnie zdobywać teren 2ma lub 3ma bohaterami? byłbym bardzo wdzięczny równieża inne porady i sugestie :) gorąco pozdrawiam i z góry dziękuję za opdowiedź mg ps. jest to wersja gry "złota edycja", dostępny tam jest zamek Conflux
^val-gaav
2. RE: strategia
2006-02-15 14:58:43
Raczej nie nazwałbym jego stylu gry agresywnym ... Stawianie capitolu w 1wszym tygodniu jest mało agresywne ... -Moja rada wybierz mapkę rozmiaru M (ewentualnie L) bez podziemi ... może to być random. Zagraj rampartem ... widzę , że gracie bez zasad więc weż na hirka Kyrre lub Rolanda(startuje z diplomacy) ... zbieraj kaskę w 1wszym, zdobądź z 2 inne zamki by mieć dochód $ ... stawiaj na kaskę lepij w tamtych zamkach niz w swoim głównym. -w 1 tygodniu nie buduj kapitolu .. postaw elfy , pegazy, drzewce i jednorozce w pierwszym tygodniu ... 6 i 7 dzień 1wszego tygodnia postw cytadele i castle... W 2 weeku wykup armie i ruszaj z ekspansją ... jeśli się uda to możesz już wykończyć przeciwnika ... jeśli się nie da to kombinuj kaskę dalej i stawiaj smoki jak i ulepszenia na jednostki od 1 do 6 poziomu. W ten sposób z początkiem 3 tygodnia powinieneś mieć 3 zielone i całą ulepszoną resztę armii z ramparta ... I to czas na napieranie na wroga i konczenie gry. (by wykupić armię warto wymienić większość surowców na kaskę i mieć jakiś stały doby dochód kaski) Inne rady: -nie cofaj sie po posiłki do zamku .. używaj w tymcelu łańcuszków. -na głownym herosie gdy kończy się tura zostawiaj 1 pegaza reszte jednostek przekaż innemu ... to cię przyspieszy. Oczywiście nie robisz tak gdy istnieje niebezpieczeństwo , że zostaniesz zaatakowany. - inwestuj w 1 magię ale na expercie ... najlepiej w air i mass haste ... alternatywą jest earth ze slowem i shield... -daruj sobie wisdom ... jeśli wykończysz przeciwnika na początku 3ciego tygodnia to ani ty ani on nie będzie miał okazji rozbudować zbytnio mage guildów.. .......... Inna rada jeśli twój przeciwnik wybierze jakiegoś maga z już dobrym czarem... i wiesz , że nie dasz rady go wykończyć w 3 tygodniu () to warto grać tym herosem co ma specjalnośc resistance. > jeszcze jedna kwestia - możemy to zagrać na jednym komputerze gdzie obaj będziemi widzieć swoje ruchy i położenie, lub zupełnie osobno, całkiem odizolowani od siebie i rzeczywistości Sorki ale z założenia oglądanie swoich ruchów nie ma sensu... Ja też zawsze gram na jednym komputerze , ale nie oglądamy swoich ruchów... Taka gra nie ma sensu ... Wypadałoby się odsiadać gdy jest tura przeciwnika :)
~mgg
3. RE: strategia
2006-02-15 16:16:11
wielkie dzieki za opdowiedz niestety nie rozumiem jednak jednej kwestii, byc moze dlatego ze nie jestem jescze zaawansowanym graczem :) ^val-gaav napisał/a: > diplomacy) ... zbieraj kaskę w 1wszym, zdobądź z > 2 inne zamki by mieć dochód $ ... stawiaj na w 1szym tygodniu mam zbierać kase jednym bohaterem a drugim zdobyc jakis zamek lub zamki, zgadza się? jeszcze raz dzięki pozdrawiam mgg
~mgg
4. RE: strategia
2006-02-15 17:52:26
jeszcze jedno pytanie :) po zdobyciu skrzynek lepiej wybierać w przypadku tej strategii złoto, czy doświadczenie dla bohatera (oczywiscie tego, ktory ma atakowac) ? ja w sowich wczesniejszych grach zawsze decydowalem sie na doświaczenie aby miec herosa na jak najwyzszym poziomie, ale w tym przypadku obawiam się, że może braknąć pieniędzy na wykupienie armii
^Puzon_351
5. RE: strategia
2006-02-15 18:10:22
Ja akurat prawie zawsze biorę złoto...chyba, że bardzo mało mi brakuje do poziomu i wiem o tym. Doświadczenie też biorę jak już mam naprawdę przesyt kasy ;)
^Koshi
6. RE: strategia
2006-02-15 18:51:09
A ja akurat na odwrót. Prawie zawsze biorę doświadczenie, a złoto tylko wtedy gdy mam za mało kasy. Więc lepiej się nad tym zastanów. :rad2:
^Puzon_351
7. RE: strategia
2006-02-15 19:18:28
^Koshi napisał/a: > A ja akurat na odwrót. Prawie zawsze biorę > doświadczenie, a złoto tylko wtedy gdy mam za > mało kasy. Więc lepiej się nad tym zastanów. Doświadczenia nabiore w bitwach, a złoto potrzebne mi będzie na rozbudowe miasta, jednostki; jednym słowem na bieżące wydatki ;)
~olo_1234
8. RE: strategia
2006-02-15 22:06:09
Heh , to może i ja dorzucę garść porad. Widzę że kolega zostawia ci pełną swobodę wyboru. Więc dlaczego by z tego nie skorzystać ? :) Jako zamek polecam Conflux (jest tak silny że aż banowany na turniejach). Siła Conflux leży głównie w dużym przyroście jednostek 7 poziomu. Mapka rozmiaru średniego ( to da czas na rozwój miasta i względne poczucie bezpieczeństwa twojemu przeciwnikowi) Poziom trudnośći - najłatwiejszy ( chodzi o spory zastrzyk surowców na starcie) Komputerowi przeciwnicy - nie Bohater startowy - Monere ( jego zalety to umiejetność: skuteczność ataku i logistyka, te umiejętności rozwiń jako pierwsze , w magię nie ma co się za bardzo bawić i tak nie zdążysz z niej skorzystać , jeśli już to skup się na jednej szkole powietrza albo ziemi) Zanim rozpoczniesz walkę odpowiednio się przygotuj. Wybraną przez siebie mapkę dokładnie zapamiętaj , ( chodzi o ukształtowanie terenu to musisz mieć w głowie). Najlepiej przejść wcześniej tą mapkę i wyliczyć bardzo dokładnie ile czasu będzie potrzebował twój bohater na dotarcie do zamku przeciwnika. To niezwykle istotne ponieważ walka toczy się w rytmie tygodniowych przyrostów - z atakiem musisz zdążyć zanim nastąpi tygodniowy przyrost jednostek i zanim przeciwnik wcieli je do swojej armii. W razie czego skorzystaj z podpowiedzianego już przez Val-gaav łańcuszka bohaterów. Zeby wygrać , musisz grać bardzo agresywnie , nie można sobie pozwolić na stratę ani jednego dnia na bezcelowe działania , staraj się tak poruszać bohaterem aby mógł wykonać jak najwięcej działań w czasie swojej tury. Proponowany schemat rozwoju miasta i podejmowanych działań: 1 dzień - zakup drugiego bohatera i przerzucenie wszystkich dostępnych jednostek do Monere ,Monere zajmuje strzeżone kopalnie i zdobywa doświadczenie , bohater dodatkowy zbiera skarby a skrzynie ze złotem zamienia na ....złoto , wybudowanie gildii magii. 2 dzień wybudowanie ołtarza powietrza 3 dzień wybudowanie ołtarza wody 4 dzień wybudowanie ołtarza ognia 5 dzień wybudowanie ołtarza ziemi 6 dzień wybudowanie ołtarza magii 7 dzień wybudowanie siedliska fenixów 1 dzień 2 tygodnia - w tym momencie gry do dyspozycji mamy już 4 fenixy , należy je wykupić i przekazać Monere niech toruje już sobie drogę do zamku przeciwnika (jeżeli przeciwnik tracił czas na budowę kapitolu nie zdążył wybudować siedliska istot 7 poziomu w 1 tygodniu, mamy więc w tym momencie sporą przewagę w sile armii i zwycięstwo praktycznie w kieszeni) 2 dzień 2 tygodnia budujemy cytadele Kolejne dni to już tylko dopełnienie formalności. Jeśli nie zdążysz zaatakować przed końcem drugiego tygodnia , zaczekaj na posiłki z miasta - wykupuj w pierwszej kolejności najsilniejsze swoje jednostki. W zależności od tego co zdołacie wybudować sytuacja w 3 tygodniu może się przedstawiać następująco : 7 fenixów kontra 3 jednostki z ostatniego poziomu. Jeśli nadal nie jesteś pewien powodzenia ataku na miasto możesz odciąć przeciwnika od dostępu do surowców i ulepszyć siedlisko feniksów.
~mgg
9. RE: strategia
2006-02-15 22:53:57
dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi :) ~olo_1234 napisał/a: > 1 dzień - zakup drugiego bohatera i przerzucenie > wszystkich dostępnych jednostek do Monere ,Monere > zajmuje strzeżone kopalnie i zdobywa > doświadczenie , bohater dodatkowy zbiera skarby a > skrzynie ze złotem zamienia na ....złoto , > wybudowanie gildii magii. dlaczego proponujesz budowe gildii magów już w 1 dniu 1 tygodnia :)? wydaje mi się, że w 1 tyg. korzystniej byłoby kupić rade miasta (1 dnia), bądź, co podpowiedział ^val-gaav, 7 dnia wybudować coś co zwiększy populację
~olo_1234
10. RE: strategia
2006-02-16 00:18:06
Gildia magii jest niezbędna do postawienia ołtarza powietrza. Jeśli odejdziesz od tego schematu rozwoju (budując np cytadelę) nie zdążysz wybudować w 1 tygodniu siedliska fenixów. Pytanie retoryczne, czy lepiej mieć możliwość najęcia 2 fenixów czy takiej możliwości nie mieć ? Powiedzmy że twój przeciwnik wybuduje w tym czasie kapitol ale kogo najmie do armii ? Ty będziesz miał przewagę 1 tygodnia naboru. W dłuższej perspektywie czasowej, zapewnienie sobie stałych dostaw zaopatrzenia byłoby kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Ale tu prowadzimy wojnę błyskawiczną. Najlepiej pograj nieco zamkiem Conflux i nabierz nieco wprawy. Powodzenia.
^val-gaav
11. RE: strategia
2006-02-16 02:19:22
Cóż ... ja przeważnie zawsze w 1wszej turze mam z 4 bohaterów ... Zależy od mapki ... ale wiloma się szybciej zbiera ... Co do Confluxa ... Ja proponuje inaczej ... Po pierwsze ulepszenie air elementali obowiązkowo w 1 wszym tygodniu ... ulepszył bym też pixie ... Feniksy zostawiamy na następny tydzień a 6 i 7 dnia castle i cytadela... Zawsze 6 i 7 dzień niezależnie od zamku stawimam cytadele i castle... Lepiej mieć więcej niższych jednostek niż 2 feniksy ... >2 dzień 2 tygodnia budujemy cytadele Hmmm ... głupota ... chyba, że spodziewamy się ataku lub nie mozemy zbudować jakiegoś dwellinga ... 2 dzień 2 tygodnia to zaleznie od mapy i sytuacji> -albo czas rozbudowy na kaskę ... czasem tak bywa , że na fixie (nie randomce) przejścia broni np. lots 7 levelu ... wtedy należy zainwestowac w stabilny przychód. albo (i) - czas budowy ulepszeń
^SPROCKET
12. RE: strategia
2006-02-16 08:07:21
Jako fan Conflux napisze jak ja bym to widział. Prawdę mówiąc bardzo podobnie jak val-gaav. W pierwszym dniu wypuszczamy zwiadowcow we wszystkie mozliwe strony. Najpierw budujemy ulepszpne Pixy i Air Elementale. Wykupujemy wojsko i możemy pokonać całkiem mocne oddziały wolnostojące. Pod koniec pierwszego tygodnia idziemy w kierunku Cytadela i Castle, no chyba że mapka jest wyjątkowo uboga w kasę, wtedy można zastanowiać się nad opcjami w kierunku City Hall. W drugim tygodniu kupujemy confluxowego herosa, dokładamy mu wojsk i wysyłamy z posiłkami. Jeżeli mapa będzie mała i dojdzie do spotkania z przeciwnikiem może być już po wszystkim. W rozwoju miasta priorytetem jest postawienie Feniksów. Gdy się uda, to nie pozostaje nic innego jak wygrać :)
^Puzon_351
13. RE: strategia
2006-02-16 12:35:00
6 i 7 dzień to bezsprzecznie cytadela i castle. Chyba, że już na prawde mapka jest bardzo uboga w kaske i surowce, lub jak gramy na dość wysokim poziomie. Ale z tą kaską i surowcami to rzadko się zdarza, zawsze jakaś skrzyneczka albo cuś sie trafi ;) A brać doświadczenie w pierwszych turach to [b]dla mnie[/b] czysta głupota ;)
~mgg
14. RE: strategia
2006-02-16 12:56:15
dzięi za wyjaśnienie ;) ~olo_1234 napisał/a: > Gildia magii jest niezbędna do postawienia > ołtarza powietrza. > Jeśli odejdziesz od tego schematu rozwoju > (budując np cytadelę) nie zdążysz wybudować w 1 > tygodniu siedliska fenixów. > Pytanie retoryczne, czy lepiej mieć możliwość > najęcia 2 fenixów czy takiej możliwości nie mieć ? > Powiedzmy że twój przeciwnik wybuduje w tym > czasie kapitol ale kogo najmie do armii ? > Ty będziesz miał przewagę 1 tygodnia naboru. > > W dłuższej perspektywie czasowej, zapewnienie > sobie stałych dostaw zaopatrzenia byłoby kluczowe > dla osiągnięcia sukcesu. Ale tu prowadzimy wojnę > błyskawiczną. > > Najlepiej pograj nieco zamkiem Conflux i nabierz > nieco wprawy. > > Powodzenia.
~mgg
15. RE: strategia
2006-02-16 13:08:15
chcialem wszystkim podziekowac za dokladny opis i rady co do przebiegu wojny błyskawicznej na mniejszych planszach, dzięki Wam mam moje horyzonty na to zagadnienie zdecydowanie się poszerzyły :) w tej sytuacji nie moge sobie jednak odmówić pytania na co stawiać w odwrotnej sytuacji (gra na dużej planszy, gwarantowany spokój przez pierwsze tygodnie), czy wtedy lepiej (podobnie jak w taktyce małoplanoszej) zacząć od budowy silnej armii aby jak najszybciej zdobywać kolejne zamki, czy najpierw postawić kapitol i zapewnić stabilny dochód? pozdrawiam mgg
^Xyron
16. RE: strategia
2006-03-14 12:19:48
Jeśli grasz na najwyższym poziomie trudnośco to wtedy bierz zamek Castle, rampart lub Tower, wtedy jest dużo złóż wokół zamków i nie masz za bardzo problemu z pieniedzmi. :smiech1:
uskok69
17. RE: strategia
2006-05-06 18:52:36
Tak czytam i sie zastanawiam jak w grze na 200% możecie stawiać budowle 7 stworow już w 2 tygodniu to nierealne.Skąd wziąśc tylko 40000 tys na np:zbudowanie portalu chwaly ulepszonego o zasobach nie wspomne zastanówcie sie co piszecie ~mgg napisał/a: >
^val-gaav
18. RE: strategia
2006-05-06 19:54:48
a kto tu o 200% pisał ... przecież gra na tym poziomie nie ma sensu zbytniego ... Ja gram prawie zawsze na 130% ... i 7 level stawiam w pierwszym tygodniu , a póżniej zależnie od mapy albo kapitol albo ulepszenia.
Kumbat
19. RE: strategia
2006-05-07 20:17:49
Dobre sobie 200%...chyba Cie powaliło, nikt tak nie gra (chyba że na 160% ale to raczej na fixach), a co do 7 levelu no to zależy od mapy (bo na niektórych fixach naprawde łatwo można zrobić 7 level w 1 tyg.), ale dużo gorzej jest już z randomkami (chyba że gra się Cytadelą lub Twierdzą).
lukbastion
20. RE: strategia
2006-05-15 08:37:59
Sporo gram na 200% ale ja smoki i to jeszcze nie ulepszone mam dopiero w III tygodniu i to jeszcze sporo się trzeba napracować. Jest kilka mapek, w których można trochę szybciej przeważnie tam gdzie jest sporo zasobów i strażnicy odgradzający nas od dalszej części mapy są słabi albo ich wogule nie ma. Można próbować zacząć od stawiania na początek budowli w których się rekrutuje jednostki ale to wszystko zależy od mapy. Jak gram na 200% to w pierwszym tygodniu z jednostek w bastionie kupuje tylko elfy w drugim pozostałe oprucz smoków, które stawim w trzecim. Można by powiedzieć, że tracę na początku sporo jednostek, które mógłbym wykupić w późniejszym czasie :placz1:. Z doświadczenia jednak wiem, że na większości map z wojska w zamku, które miałem a nie kupiłem mógł kożystać mój przeciwnik tylko po co jak już mnie pokonał.Jak wiem ze jest sporo surowców lub zamki w pobliżu to co innego! Natomiast na mapach gdzie jest normalna wielkość zasobów to tak jak wspominałem wyżej. Zaczynają na niższy poziomach zgadzam się z pozostałymi lepiej zacząć od jenostek :rad3: Jak ktoś mówi że na 200% stawia 7 level w pierwszym tygodniu to chyba ma namyśli tą mape gdzie jet już wszystko postawione włącznie z gralem. W drugim tygodniu przy dużej liczbie surowców mogło się zdażyć ale to tylko jako wyjątek ma m na myśli nie ulepszony 7 level oczy na wiście. :rad3: