^Acid_Dragon
|
2. RE: Potworny problem
2006-02-05 12:43:18
cóż - faktem jest, że nowe jednostki są (nie licząc dowódców) tylko i wyłącznie neutralne, więc ma się to nijak do balansu.
Nie mniej jednak bardzo wiele z wprowadzonych opcji WoGa może (zaznaczam: *może*) zaburzyć balans gry lub nawet sprawić, że stanie się ona banalnie prosta/piekielnie trudna albo kompletnie nielogiczna.
Dlatego trzeba być ostrożnym i samemu sobie dobrać odpowiedni zestaw opcji WoGa. Przy odrobinie uwagi gra nie tylko moze zyskać wiele nowych elementów niezaburzających balansu, ale może to nawet POPRAWIĆ balans (np dzięki opcjom wyłączającym z gry niektóre czary i artefakty albo opcji 'reballanced factions')
|
^avatar
|
3. RE: Potworny problem
2006-02-06 13:26:11
Balans można zapewnić na wiele sposobów. Udało się to w 9 zamkach oryginalnych - uda się to w kolejnych 9-ciu pod warunkiem, że weźmie się za to osoba, która ma łeb na karku. Pamiętaj, że balans w H3 jest dość osobliwy (a przez to taki fajny), że zamki wydaję się być niezrównoważone, gdy się weźmie pod uwagę tylko mapy XL. Szybkie mapki S-ki zupełnie zmieniają obraz rzeczy - to co było silne na XL-kach, będzie kiepskie na S-kach. Nie wiem czemu każdy o tym zapomina i rozpatruje wyłącznie balans w XL-kach.
Chyba, że chodzi ci o taki balans, że nowe miasta sprawią, że będzie np. 5 'dobrych' miast i 8 'złych'. A kogo to tak naprawdę obchodzi?
|