Logo  
Historia TFJ
Tymczasowe Forum Jaskini Behemota działało od sierpnia 2005 roku do czerwca 2006 roku, jako zastępcze forum podczas problemów hostingowych Jaskini.

Wróć do Jaskini Behemota

 
Witaj na Tymczasowym Forum Jaskini Behemota!
Tymczasowe forum Jaskini » Heroes V - Marmurowa Wyrocznia » Nowa stronka

Ostatnia wiadomość w wątku: 2005-11-23 21:21:17 napisana przez ~Avonu_de_Odihs
Pokaż ostatnią wiadomość


Wyświetlam 57 wiadomości na 3 stronach [ <<< 1 2 3 ]
^Puzon_351
1. RE: Nowa stronka
2005-11-01 00:21:13
Oooo tak, ja też sie nie spodziewałem :szok3: Ja raczej też nie popieram broni palnej w H5.
~Avonu_de_Odihs
2. RE: Nowa stronka
2005-11-01 09:18:30
Co do broni palnej, to trzeba się z tym pogodzić. Nival jasno określił, że będzie nie tylko broń palna, ale i inne techniczne zabawki: Q - Will there be any mechanisms or other technical stuff? A – Yes, for example Golems and Balistas are mechanical. But there will be now guns or Techno-Dragons. Więcej odpowiedzi można znaleźć w tym temacie: http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc/f/1851065692/m/1311076273
^vinius
3. RE: Nowa stronka
2005-11-01 11:10:08
...bo nie mamy innego wyjścia. W tak zaawansowanej fazie projektów nie zmienia tych walonych gremlinów. Technczne zabawki? może ktos oblatany w angielskim przetlumaczyc co wazniejsze fragmenty? z gory dzięx. niestety, nowy świat Heroes'a przyniósł i błogosłwaieństwa, i przekleństwa. dobrą sprawą jest to, ze chyba jasno określono w koncu religię. przekleństwo - technika, proch, a własciwie broń palna...
^haku
4. RE: Nowa stronka
2005-11-11 16:04:31
sa nowe screnny z academy i concept arty ... nistety zamku nie zmienili, chała jakich mało ... na dodatek tytan jakis mały niewiele wiekszy od rakaszany,która w grze wygląda jeszcze gorzej :pff6:
^Nicolai
5. RE: Nowa stronka
2005-11-11 19:00:44
^vinius napisał/a: > może ktos oblatany w > angielskim przetlumaczyc co wazniejsze >fragmenty? Już tłumaczę: Pytanie: Czy będą jakieś machiny lub inne mechaniczne rzeczy? Odpowiedź: Tak, przykładowo Golemy i Balisty są machinami. Lecz nie będzie pistoletów i Mechanicznych Smoków.
^vinius
6. RE: Nowa stronka
2005-11-11 19:09:46
dzięki. dobrze, ze nie będzie mecha smoków. ale pistolety? a ta małpa gizmo i gunem!? w tylek niech sobie wsadza tkie obietnice. co do golemów (tak samo, jak gargulców) - cięzko mi ocenić, czy one sa mechaniczne. wszak według tradycji golem to gliniana istota ozywiona nie zębatkami i mikroprocesorami, lecz sztuka alchemiczną (konkretnie: dolema ozywił praski Żyd alchemik bodajże w XVII w)
^Nicolai
7. RE: spolszczonko
2005-11-11 19:16:11
Spolszczyłem też kilka nowych (jak zwykle smronych) informacji: 1) Nie będzie ograniczeń wynikających z rasy, Level Umiejętności Botaherów będzie koncentrował się na używanych artefaktach. 2) Nie będzie "przeklętych" artefaktów, które rzucały klątwy na wojska przeciwnika 3) Pytanie: Jak będą będą atakować machiny, czy na końcu tury? Odpowiedź: System ataków machin jest w fazie udoskonalania 4) Każda frakcja będzie mieć unikalną zdolność, jak Nekromancja dla Nekromantów 5) Pytanie: Jakia będzie max. rozdzielczość Odpowiedź: Jak na tą chwilę 1600 x 1200 6) Pytanie: Czy będzie Feniks? Jeśli tam to po, której stronie? Neutralny? Wzywany przez portal? Odpowiedź: Feniksy będą, ale po której stronir będą to na razie niech będzie tajemnicą.
^vinius
8. RE: Nowa stronka
2005-11-11 19:52:53
gratuluję - świetna robota. Ad 1) No bez przesady! przecież elf nie bedzie sie paprał nekromancją! źle, oj źle... Ad 2) Szkoda - to tradycja jeszcze od H1 :( Ad 3) Ja proponuję: na początku. jak grał ktoś w KB to wiedział, jak działa system obleżenia. Ad 4) to chyba dobry pomysł - moze holy Charge będzie tylko dla Haven? w końcu raczej nie dla Academy :) Ad 5) to i tak dobrze :) Ad 6) teraz już wiemy - neutralny.
~Avonu_de_Odihs
9. RE: Nowa stronka
2005-11-11 22:05:04
Dzięki za sprostowanie wypowiedzi o prochu (autor który tłumaczył te pytania z rosyjskiego na angielski popełnił literówkę, a ja bezmyślnie to przepisałem w efekcie czego zdanie zmieniło sens). ^Nicolai napisał/a: > Spolszczyłem też kilka nowych (jak zwykle > smronych) informacji: > > 1) Nie będzie ograniczeń wynikających z rasy, > Level Umiejętności Botaherów będzie koncentrował > się na używanych artefaktach. I oto kolejny dowód na nietłumaczenie wszystkiego translatorem ;) W tym cytacie chodziło o to, że bohater nie bedzie musiał mieć jakiegoś konkretnego poziomu (jak np. w Diablo, gdzie dany przedmiot był od 15 lvl), posiadać jakąś umiejętność czy być odpowiedniej rasy, by używać konkretnego artefaktu. A poniżej pytania i odpowiedzi po polsku (w ramach mojej rehabilitacji za pomyłkę z prochem): 1) Nie będzie żadnych ograniczeń, w zależności od rasy, umiejętności albo poziomu herosa, dotyczących użycia artefaktów. 2) Tekst artefaktów ma pokazywać ich zdolności. Nie będzie specjalnych mocy, które trzeba jakoś odblokować (prawdopodobnie w pytaniu chodziło o artefakty łączone z SoD). 3) Nie będzie przeklętych artefaktów, których nie możnaby usunąć, dopóki nieodczyni się klątwy. 4) Pytanie: Czy mogę opuścić turę mojego bohatera i wykorzystać jego ruch, kiedy będę tego potrzebował? Na przykład aby rzucić "spowolnienie", gdy wróg rzuci "przyspieszenie"? Czy też muszę czekać na następną turę? Odpowiedź 1: Możesz wstrzymać incjatywę swojego bohatera o połowę, ale nie da ci to możliwości wkroczenia do walki kiedy chcesz (jak w HoMM1-3) - lecz ogólnie możesz kontrolować turę, w której twoje jednostki się poruszają. Odpowiedź 2: Walka nie jest dosłownie turowa. Jest to walka w czasie rzeczywistym z pauzami (edit tłumacza ros-ang: prawdopodobnie chodziło o jeden z trybów walki). 5) Pytanie: Czy będą jakieś mechanizmy (jak ATB-scale - co to jest?), które pomogą przewidzieć na dłuższy okres, kiedy dana jednostka będzie się poruszać podczas kolejnych tur? Odpowiedź: ATB-scale jest obecnie w fazie przeróbek, ale nie będziesz mógł domyślać się w szerszym okresie czasu, kiedy dana jednostka się poruszy. 6) Wodne stwory będą sie zachowywać tak jak w HoMM1-3, będą statyczne. 7) Pytanie: Czy pojawi się ekran zwycięstwa ze wszystkimi szczegółami, tak jak w Warlords3? Ilość zabitych jednostek, ilość dokonanych sejwów? Odpowiedź: Nie 8) Każda frakcja (rasa) będzie miała unikalne umiejętności, jak nekromancja dla nekromantów 9) Zasięg ruchu na kwadratowej siatce bitwy będzie liczony w następujący sposób: 1/1,5 - oznacza, że pierwszy przekątny kwadrat będzie kosztował tyle co dwa poziome/pionowe kwadraty, drugi będzie kosztował 1 poziomy/pionowy, kolejny 2, następny 1, itd. (nie jestem pewien czy dobrze to tłumaczę). 10) Pytanie: Jaka będzie maks. rozdzielczość ekranu? Odpowiedź: Nie możemy powiedzieć tego z całą pewnością. Prawdopodobnie będzie to 1600x1200 11) Jednostki rzucające czary poszczególnych ras, będą miały różne listy czarów i rózne zdolności. 12) Księga czarów nie zostanie przeprojektowana. Nadal będzie 6 czarów na stronę (nie chodziło dosłownie o stronę, a o ilośc widzianych czarów na ekranie). 13) Pytanie: Czy będzie feniks? Jeśli tak, to w jaki sposób? Czy będzie to jednostka neutralna, czy też przyzywana poprzez portal przyzywania? Odpowiedź: Pytanie jest zbyt bezpośrednie. Możemy powiedzieć - tak feniks będzie, ale w jaki sposób, to będzi nasza tajemnica. 14) Herosi będą mogli "latać" z miejsca na miejsce za pomocą czaru teleportacji, ale tylko wtedy, jeśli będą spełnione określone warunki. 15) Specjalizacje herosów będą raczej błahe. Żadnych unikalnych specjalizacji jak w Armageddon's Blade (pewnie chodziło o zdolności Gelu i Dracona). 16) Pytanie: Czy będą mechanizmy lub inne techniczne rzeczy? Odpowiedź: Tak, na przykład Golemy czy balisty są mechaniczne, ale [b]nie będzie[/b] broni palnej czy techno-smoków. 17) Pytanie: Czy krew bedzie rozlewać się z Nieumarłych? Odpowiedź: Na razie będzie. 18) Podstawowymi statystykami herosa będą: Atak, Obrona, Moc magiczna i Wiedza (te nazwy mogą jeszcze ulec zmianie). 19) Jeśli przegrasz bitwę, będziesz mógł ponownie wynająć danego bohatera w tawernie - tak jak w HoMM3. 20) Stwory nie będą mogły "wspinać się na mury" (tak jest np. w Age of Wonders). 21) Nie będzie można umieszczać jednostek strzelających na wieżach lub murach. 22) Będą występować sytuacje, gdy jednostka z wyższą inicjatywą wykona 5 ruchów, podczas gdy jednostka z niższą, tylko 3 ruchy. 23) Nie będzie elikirów ani mikstur w grze. 24) Będą różne poziomy trudności. Ale jak różne - to już inne pytanie. 25) Budynki obronne będą rozwijać się jak dotychczas: Fort - Cytadela - Zamek. 26) Filmiki bedą oparte na silniku gry (coś jak w Warcrafcie - jeśli dobrze tłumaczę). 27) Będzie możliwość zostawienia części armii do obrony kopalń. 28) Tylko herosi będą mogli zdobywać doświadczenie, jednostki nie. 29) Tylko dwóch herosów może uczestniczyć w walce (jeden heros na jedną armię). 30) Info o systemie doświadczenia będzie pod koniec listopada lub na początku grudnia. 31) Mapy będą większe niż 144x144. Dokładne info o maks. rozmiarach map podamy później. 32) Modele w grze są wykonane systemem MAYA. 33) Po wejściu do miasta bedzie pokazany krótki filmik, gdzie kamera robi kółko wokół miasta, ale bedzie można to ominąć. Na ekranie miast będzie można do woli obracać czy przybliżać widok z kamery. 34) Artefakty będzie można sprzedawać. 35) Pytanie: Czy bohater będzie mógł podwinąć ogon, gdy wszystkie jego jednostki będą oślepione (lub będą pod innym działaniem, które uniemożliwi im ruch)? Odpowiedź: To jest nadal w fazie prac. 36) A tego to nie przetłumacze - nie za bardzo orientuje się o co tu chodzi (ma to związek z tymi animacjami jednostek przed ich atakiem). Jeśli gdzieś znów coś pomyliłem przy tłumaczeniu, niech ktoś to wtedy sprostuje.
~Avonu_de_Odihs
10. RE: Nowa stronka
2005-11-11 22:24:00
P.S. Umknął mi jeden punkt: 37) Nie bedzie optymalizacji gry dla kart graficznych Sli. ^vinius napisał/a: > wszak według > tradycji golem to gliniana istota ozywiona nie > zębatkami i mikroprocesorami, lecz sztuka > alchemiczną (konkretnie: dolema ozywił praski Żyd > alchemik bodajże w XVII w) Nie pierwszy lepszy żyd, a rabin. O ile pamiętam, to na pisał on na czole golema imię Boga i to właśnie ożywiło glinę. Poźniej zaś usunął ten napis, w skutek czego golem "przestał żyć". I chyba nie było to w XVII w. w Pradze, bo historia o tym jest w Biblii (ale tego nie jestem pewien - możesz mieć rację).
^vinius
11. RE: Nowa stronka
2005-11-11 22:29:23
co do tego: jest o tym mowa w Biblii, jest jednak mowa o tym w legendach :) oto cytat: [i]GOLEM [hebr.], wg żyd. tradycji środkowoeur. postać ludzka ulepiona z mułu i gliny, w którą tchnięto życie; utożsamiany gł. z figurą olbrzyma, którego wg XVI-wiecznego podania miał stworzyć praski rabin Liw (Löw) ben Becalel, astronom i alchemik ces. Rudolfa II; G. obdarzony nadludzką siłą i odpornością, pozbawiony jednak umiejętności mówienia i rozumowania, pewnego razu zaczął na oślep siać zniszczenie, został więc zgładzony przez swego twórcę; historia G. jest tematem wielu utworów lit. (m.in. powieści G. Meyrinka Golem) i adaptacji filmowych.[/i] Źródło: PWN
^Nicolai
12. RE: Golem
2005-11-11 23:56:23
Ostatnio ten temat pochłoneła dyskusja o Golemie. Teraz piszę informacje o nim znalezione na wikipedii. Oto co tam wyczytałem: Golem, (hebr. גולם). W tradycji żydowskiej istota utworzona z gliny na kształt człowieka, ale pozbawiona duszy rozumiejącej neszama, a zatem również zdolności mowy. Słowo to w Biblii pojawia się tylko raz w Ps 139,16, który to werset tradycja żydowska wkłada w usta Adama. W tym miejscu bywa ono tłumaczone jako embrion, ale prawdopodobnie oznacza coś bezkształtnego, pozbawionego formy. W średniowieczu utożsamiano je z greckim pojęciem bezkształtnej materii - η υλη (hyle). Część tradycji żydowskiej traktuje również Adama przed obdarzeniem go bożym tchnieniem jako golema. Tworzenie golema przez ludzi wiąże sie z powtarzaniem procesu bożej kreacji. Jako, że uważano, iż została ona dokonana za pomocą liter alfabetu hebrajskiego również przez odpowiednie ich układy próbowano ponowic ten akt. Pierwsze przekazy o golemie utworzonym przez człowieka zawiera Talmud. Później na stałe pratyki te związane były z magicznym wykorzystniem traktatu Sefer Jecira i odtworzeniem podanej tam struktury boskiej kreacji. Najbardziej znana legenda na temat golema mówi o stworzeniu go przez rabina Jehudę Low ben Bezalela z Pragi, znanego również jako Marahal. W drugiej połowie XVI w. nasiliły się ataki na praskich Żydów, których posądzano o bezbożne praktyki i okultyzm. Aby obronić siebie i innych, rabin Marahal ulepił z gliny wielką postać człowieka, którą następnie ożywia za pomocą tajemnych rytuałów i modłów, na koniec wypisując na czole lub wkładając do ust Golema pergamin ze słowem Emet (w języku hebrajskim słowo to, אמת, oznacza "prawdę"). Wymazanie pierwszej litery powodowało powstanie słowa met (w języku hebrajskim מת oznacza "śmierć") co odbierało życie istocie. Według innych mogło to być rówież słowo Adam czyli "człowiek", natomiast po wymazaniu pierwszej litery dam co oznacza po hebrajsku "krew". Tak stworzona istota była jednak niema i bezmyślna, gdyż nie została stworzona przez Boga, mogła tylko wykonywać polecenia i pracować, sama nie mając własnej, wolnej woli. Według jednej z wersji legendy, po obronie Żydów przed atakami ludności Golem wpada w szał i zaczyna mordować tych, którym służył; rabin Marahal wyjmuje mu pergamin z ust i wykreślając pierwszą literę ze słowa Emet sprawia, że istota staje się na powrót glinianym posągiem. W innej wersji legendy, po wykonaniu pracy Marahal nieruchamia Golema zabierając mu pergamin ze słowem, a następnie ukrywa na strychu praskiej synagogi. Bibliogragia: G.Scholem, Wyobrażenie golema w kontekście tellurycznym i magicznym [w:]G. Scholem, Kabała i jej symbolika, Kraków 1996, s. 173-218 Źródło: "http://pl.wikipedia.org/wiki/Golem" To wszystko na jego temat. Dyskusje wg mnie można już zakończyc. {EDIT by Val-Gaav} Zwłaszcza że to offtopic ... Dalsze posty o golemach będą kasowane .
^Hellburn
13. RE: Nowa stronka
2005-11-12 22:52:46
to nie jest pistolet. spójrzcie na artworka albo screenshoty. to jest kusza zautomatyzowana.
^Nicolai
14. RE: Nowa stronka
2005-11-13 01:27:45
^Hellburn napisał/a: > to nie jest pistolet. Co do Asasyna z Dungeon wiadomo było to już od dawna. A jeśli mowa o Gremlinie (Małpa w Korzuchu z Bananem Chiquita w ręcach) napiszę to co piszę o nim w Celestian Heavens tylko, że po polsku. (kolejne skromne spolszczonko): Gremliny są niewielkimi stworzeniami lecz noszą w sobie demoniczną krew. W odróżnieniu od Orków, oni zostali wierni swoim panom. Są bardzo słabi, i dlatego służą jako strzelcy na polu bitwy . Używają magicznej broni, która miota małe bomby w przeciwnika. Koniec
^vinius
15. RE: Nowa stronka
2005-11-13 10:11:15
zgadza się, tak piszę. to nie są kusze, ain mini-balisty miotające kamienie. widać obłok dymu towarzyszący wystrzałowi?
^Nicolai
16. RE: Nowa stronka
2005-11-22 16:28:16
Mamy oficjalną stronkę HoMM V: http://www.nival.com/homm5/ Życze miłego przeglądania!
~Avonu_de_Odihs
17. RE: Nowa stronka
2005-11-23 21:21:17
A przypadkiem http://mightandmagic.com/ nie jest OFICJALNĄ stroną H5? Poza tym w newsach na stronie Nivalu masz wyraźnie napisane: [i]In addition to www.mightandmagicgame.com, the newborn Heroes of Might and Magic V site on Nival Interactive’s internet portal...[/i] Co (mniej więcej) znaczy: Jako uzupełnienie/dodatek do www.mightandmagic.com, nowopowstała strona o H5 na portalu internetowym Nival Interactive...