| 
    
	  
  | 
  
| 
      Ostatnia wiadomość w wątku: 2006-04-30 19:53:07 napisana przez ~llucas Pokaż ostatnią wiadomość  | 
	
		
  | 
	|||
| 
		    ^Nicolai | 
          
			
				   ^vinius napisał/a: 
> poza tym i tak za bardzo
> wpłynęli na H3:AB i rozwalili całą fabułe MM. a
> autorzy musieli sie tego trzymać.
 Tak w AB za bardzo wpłyneli na fabułę. AB z Forge miało być kontynuacją fabuły, a musieli zrobić ją bez tak wspaniałej (jak każdej części HoMM*) fabuły.
* nie licząc H4! 
		   | 
        ||
| 
		    ^Nicolai | 
          
			
				 Tu:
http://www.celestialheavens.com/viewpage.php?id=430
Pojawiły się Artworki Potworów z Dugeon.
Wcześniej już tam były, ale teraz jest większa rozdzielczość! 
		   | 
        ||
| 
		    Haarald | 
          
			
				 Mnie się wydaje, że UBi zrobi coś z brakiem większości stworzeń podziemnych w HoMM-5. Mnie się wydaje, że w kolejnych dodatkach, oprócz zamku barbarzyńców zobaczymy drugi zamek podziemny (podziemno-naziemny) asylum, w którym znajdą się stwory, których zabrakło w Dungeon. 
		   | 
        ||
| 
		    ^val-gaav | 
          
			
				 ^ Wątpie ...  Nival jasno określił w Q&A dotyczących Dungeon, że zmienił ten zamek bo stworzenia jak meduza, beholder czy harpia nie pasowały do podziemi w ich mniemaniu . 
Poza tym nowi herosi " celują " w zamki jednorasowe ... więc b. prowdopodobny jest zamek krasnoludów lub orków .
 
		   | 
        ||
| 
		    ~olo_1234 | 
          
			
				 Pojawienie się w dodatkach zamków : orków oraz krasnali rzeczywiście jest bardzo prawdopodobne. Zresztą w tej chwili mamy do dyspozycji 3 dobre i 3 złe zamki , więc powinny się pojawić również stronnictwa neutralne (neutralny dobry dla krasnali i neutralny zły dla orków).
Ale zobaczymy , twórcy gry mogą nas w końcu czymś zaskoczyć.
Co do "niezagospodarowanych" jednostek podziemnych ,  myślę że mogą się pojawić jako potworki neutralne.
 
		   | 
        ||
| 
		    ~Haav | 
          
			
				  ~olo_1234 napisał/a: 
> Pojawienie się w dodatkach zamków : orków oraz
> krasnali rzeczywiście jest bardzo prawdopodobne.
> Zresztą w tej chwili mamy do dyspozycji 3 dobre i
> 3 złe zamki , więc powinny się pojawić również
> stronnictwa neutralne (neutralny dobry dla
> krasnali i neutralny zły dla orków).
> Ale zobaczymy , twórcy gry mogą nas w końcu czymś
> zaskoczyć.
> Co do "niezagospodarowanych" jednostek
> podziemnych ,  myślę że mogą się pojawić jako
> potworki neutralne.
> 
Po pierwsze:
- Orkowie,  zgodnie z ostatnimi doniesieniami, mogą wcale się nie pojawić jako stronnictwo w H5(dodatki)
Po drugie, w herosie nie ma czegoś takiego jak: "dobry neutralny" to nie D&D.
Po trzecie, na razie lista jednostek neutralnych, jest bardziej uboga niż bezdomny na dworcu kolejowym. I nic nie zapowieda zmian na lepsze. 
		   | 
        ||
| 
		    ~olo_1234 | 
          
			
				 Haav napisał:
" Orkowie, zgodnie z ostatnimi doniesieniami, mogą wcale się nie pojawić jako stronnictwo w H5(dodatki)" 
Myślę że nic nie jest jeszcze przesądzone w tej kwesti. Wypowiedzi Muad Diba (jeśli je miałeś akurat na myśli) są pełne  : niedopowiedzeń , niejasności i pozostawiają wiele rzeczy w sferze domysłów. Na razie wiemy tylko że orków nie będzie w podstawce i tylko tyle.
Dlaczego uważam że ich pojawienie się w dodatkach wraz z zamkiem krasnali jest bardzo prawdopodobne :
1.  Te rasy są praktycznie podane na tacy , wystarczy tylko twórcom gry z nich skorzystać. Łatwo też wymyśleć jednostki dla takich zamków jednorasowych.
2.  Obie rasy są mocno związane z Herosami ,
pytania na różnych forach o takie zamki świadczą że fani chętnie widzieliby je  i zaakceptowali. Brak tych ras byłby co najmniej trudny do wytłumaczenia. 
3.  Wiadomo że orkowie pojawiają się w grze Dark Messiah , a jest to przecież ten sam świat , powiązany fabularnie z nowymi Herosami. Logicznie rzecz biorąc jakoś te orki muszą się więc w tym świecie pojawić .
4.   Istnieje sporo zamków których natywnym terenem jest powierzchnia. Wprowadzenie krasnali i orków pozwoli lepiej zasiedlić podziemia.
5.   Wątpie żeby twórcom chciało się ryzykować tworzenie jakichś dziwolągów skoro istnieją gotowe już rasy.
"Po drugie, w herosie nie ma czegoś takiego jak: "dobry neutralny" to nie D&D"
Haav , rozmawiamy o Herosach 5 . A to nowy świat ,podobno bardziej złożony fabularnie.
Zresztą pierwsze efekty już widać : zamki jednorasowe z silnie zaznaczonymi przekonaniami i własną religią. Do tej pory zamki to była często luźna zbieranina potworków.
Przyjrzyjmy się tym nowym zamkom . Mamy więc silnie zarysowane stronnictwa "dobre" gdzie mottem jest :
życie , ład i porządek , sprawiedliwość 
oraz  "złe" gdzie króluje : śmierć , chaos i zniszczenie oraz nisprawiedliwość.
Jeśli pojawią się nowe stronnictwa , to jakie wartości mają więc wyznawać ? Brakuje czegoś pośredniego , to narzuca się samo.
"Po trzecie, na razie lista jednostek neutralnych, jest bardziej uboga niż bezdomny na dworcu kolejowym. I nic nie zapowieda zmian na lepsze."
No cóż wszystko się okaże w swoim czasie. A co do ubogich na dworcu kolejowym to wbrew pozorom niektórych z nich trudno by było takimi nazwać. Wiesz Haav , za czasów Sartra jeden z najbogatszych paryżan był żebrakiem.
Ponoć zgromadził fortunę bo nieźle potrafił udawać padaczkę , paraliż i takie tam.... 
		   | 
        ||
| 
		    ^val-gaav | 
          
			
				  ~olo_1234 napisał/a: 
> silnie zarysowane stronnictwa "dobre" gdzie
> mottem jest :
> życie , ład i porządek , sprawiedliwość
> oraz  "złe" gdzie króluje : śmierć , chaos i
> zniszczenie oraz nisprawiedliwość.
> Jeśli pojawią się nowe stronnictwa , to jakie
> wartości mają więc wyznawać ? Brakuje czegoś
> pośredniego , to narzuca się samo.
Nie całkiem :) Moim zdaniem prawie wszystkie stronnictwa z h5 są właśnie pośrednie ... 
Haven - Tutaj bardziej panuje ład niż sprawiedliwość i dobro ... Inkwizycja jest chyba tego najlepszym dowodem :) 
Sylvan - odnoszę wrażenie , że elfy bardziej dbają o swoje lasy niż o samo zycie >> Mają też wyraźne ambicje . No bo jak inaczej nazwać tą wojnę , którą sami wywołali z mrocznymi elfami tylko i wyłącznie dla skrawka terenu i by zdusić ich suwerenność ... Oj to nie jest "dobre stronnictwo"
Dungeon - to ma być zły zamek ... Może i tak , ale jakoś z całej historii mam wrażenie , że to właśnie mroczne elfy były ofiarami ... Wymordowani przez fałszywe podejrzenia . Nic dziwnego , że ci co uciekli do podziemi prowadza politykę "przetrwa tylko najsilniejszy"
Academy - Magowie dobrzy ? Zapomnijcie! Prowadzenie kesperymentów z użyciem krwii demonów to chyba najlepszy tego przykład !
Inferno - Z historii rzeczywiście wynika ,że demony są złe .... ale podejrzewam , ze pewnie też i tutaj czeka nas niespodzianka. 
Necropolis - Ach ci nieumarli ! Ale zaraz prześladowani przez magów ? wygnani z zazdrości ? (a nie z obrzydzenia jak mozna by się spodziewać) ... Czytając wspólną historię Necro i Academy ma się wątpliwości kto tu jest tak naprawdę zły .
PODSUMOWUJĄC jak dla mnie tylko jeden zamek jest wyraźnie zły ... reszta to odcienie szarośći  i tylko necropolis i heven zdaje się być trochę mniej szare i bardziej ukierunkowane .  
		   | 
        ||
| 
		    ^Nicolai | 
          
			
				  Zgadzam się z Val-gaavem. Charakter frackji w tym nowym świecie jest bynajmniej dziwny.
Academy: Piękny rodzynek! Przedtem  
         był neutralno- dobry teraz jest o 
         wiele bardziej zły. W obrębie tego 
         miasta kończy się historia Demonów
        (Orków itp.) i ludzii- bestii.
Haven: Niby wszystko OK, ale czy dobrzy, 
       szlachetni paladyni, by się "skumali"
       z Nekromantami?
Dungeon: Zonk! Oni są bardziej poszkodowani w
         tej całej dziwacznej historii! Elfy
         chciały ich podbić a oni spokojnie, 
         nie przeszkadzając nikomu żyli w
         podziemiach.
Sylvan: Bardziej dbają o siebie niż o jak 
        pisało w ich moccie "życie".
Necropolis: Kolejni poszkodowani!
Inferno: Niby źli, ale też są ofiarami 
         krucjat!
No cóż! Może to wydawać się dziwne, ale każde miasto jest bardziej w złe. A te które wygląda na złe to tak naprawde jest biedną ofiarą wojen! :szok1: :szok3: 
		   | 
        ||
| 
		    ~olo_1234 | 
          
			
				 Może macie i rację , może faktycznie na tych "szlachetnych i dobrych" stronnictwach widnieje skaza. Hmm , zbyt wielu szczegułów fabuły nie znam. Klasyfikując poszczególne zamki kierowałem się ich mottem przewodnim. 
Jednak argument że jakieś stronnictwo było niesłusznie oskarżone , jest bardziej ofiarą bo aktualnie dostaje "bęcki" więc należy mu raczej współczuć , jakoś do mnie nie przemawia . Bo to nie czyni np z nekromanty kogoś szlachetnego i dobrego, kogoś komu można współczuć. Czy chcielibyście mieć za sąsiada kanibala nekromantę ? I czy było by wam go żal gdyby został wygnany ?
Przykład z życia , więzienia są przecież pełne "niesłusznie" oskarżonych i "niewinnych". 
 
No cóż dowiemy się wszystkiego jak wyjdzie gra.   :) 
 
		   | 
        ||
| 
		    ~Huksi | 
          
			
				 Te odcienie szarości jak mówicie to dla mnie wielki plus dla fabuły HV. W przeciwieństwie do H4 (gdzie Emilia z Ładu wymiotowała po bitwie :) ) tutaj nie ma jednostronnych frakcji. Haven bezwzględnie polował na orków, Academy zniewolił Beastmenów, Elfy tępią Dungeon, Necropolis ukrywa swą działalność, by nie zostać zniszczonym..... 
Świetnie pomyślane. Jeśli bohaterowie z różnych frakcji też tacy będą to moim zdaniem dostaniemy fabułę godną poprzednich dzieł. 
		   | 
        ||
| 
		    ~Haav | 
          
			
				 Fajne marzenia ;)Do wspaniałości fabuły barkuje przede wszystkim, kilku lat pracy nad kilkunastoma grami z serii M&M. Bo jak widze, większość z tutaj wypowiadających się ma niewielkie pojęcie czy jest był świat M&M, baa co więcej wielu co się tutaj wypowiada o H3 słyszala od starszych kolegów gdy grali na zabytkowych PII.  
		   | 
        ||
| 
		    ^Huksi | 
          
			
				 Haav, napradę mnie zraniłeś. Jestem fanem serii od samego początku (nawet KB), a fabułe jako tako znam (Acid napewno, by mnie zatkał :) ). Tak naprawdę, to naiwni byli ci co myśleli, że fabuła będzie kontynuowana. Dlaczego nie ? 
Bo HIV fabułe sagi wstawiło w kozi róg. Co nożna kontynuować ? Historia Axeoth była nudna i nie spodobała się większości - odpada. 
Uznać, że HIV nie istniało i kontynuować z HIII - ale co kontynuować? Wojnę Kilgora z Gelu? Saga zawsze była chronologiczna - odpada.
Wątek "maszyny czasu", zniszczenie Otrza Armagedonu dzięki cofnięciu się w czasie - zupełne naukowe g... bez sensu - odpada.
Więć szanowni mądrale - nie dało się inaczej !! Uważacie nową fabułę za nic, ale to pierwsza gra z nową fabułą - nie można było jej lepiej przedstawić. Fabuła w H 1 też nie była rozbudowana ( a nawet mniej). Poza tym nawet, gdyby fabuła była piękna i niesamowita, to i tak pseudofani H3 powiedzieliby "JVC zrobiłby to lepiej, to nie to samo". Każdą tego typu osobę posadziłbym na krześle i powiedział : "Napisz wspaniałą historię, tak by się sprzedała, pasowała do poprzednich części i jednocześnie nie była związana z HIV :). A jeśli choć trochę będzie gorsza od tej JVC to rzucimy cię głodną fanom HIII na pożarcie". Zobaczymy, co wtedy by mówił taki maruda.  
		   | 
        ||
| 
		    ~olo_1234 | 
          
			
				 [b] Post usunięty na życzenie jego autora
--Val Gaav
[/b] 
		   | 
        ||
| 
		    ^val-gaav | 
          
			
				 JA chciałbym tylko zauważyć, że moim zdaniem nie potrzeba znajomości M&M by wypowiadać się o herosikach ... Zwłaszcza jeżeli ktoś nie fabułę w nich cenił najbardziej .
Po drugie topic jest o dungeon proszę niekontynuować tej dyskusji ...IMO nadaje sie ona na priv , ale jeśli chcecie ewentualnie mozna w obozowisku zrobić temat pod tytułem "co znaczy byc fanem HoMM" i tam się wypowiadać. 
		   | 
        ||
| 
		    ~olo_1234 | 
          
			
				 Do moderatora.
Proszę skasować mojego poprzedniego posta.
Troszkę mnie poniosło , bo to nie pierwsza taka wypowiedź osoby o nicku Haav.
Najlepiej usunąć te nic nie wnoszące do wątku posty. 
		   | 
        ||
| 
		    ^val-gaav | 
          
			
				 Ktoś (zdaje się Vinius) pytał jak bedzie Dungeon wyglądał na mapie przygody ...
Oto screen
[img]http://img354.imageshack.us/img354/9108/scrnshot2701062143013il.jpg[/img] 
		   | 
        ||
| 
		    greyhawk | 
          
			
				 fajnie zrobione,dungeon na powierzchni to.. dziura w ziemi:) i o to chodzi:)
ps. wedle życzenia zakładam nowy topic:) 
		   | 
        ||
| 
		    ~llucas | 
          
			
				 Swoją drogą, logiczne wydaje się, że Dungeon (i Inferno też) powinny inaczej wyglądać na powierzchni i pod ziemią (chodzi o zamki).
Ale i tak najdziwniejszą i najmniej pasującą jednostką są Matriarchinie... jeżeli półnagie mroczne elfki mają tyle życia, obrony i ataku to powinny przynajmniej mieć stałe efekty specjalne wokół siebie, żeby pokazać jakie są magiczne - pole siłowe lub coś takiego...
A ni mogli im zrobić wężowych ogonów?  :smiech1: 
		   | 
        ||