|
Ostatnia wiadomość w wątku: 2006-05-30 14:52:44 napisana przez Kaktus82 Pokaż ostatnią wiadomość |
|
|||
^Puzon_351 |
Mam takie pytanie dalczego pole bitwy jest takie male nie uwazacie ze bedzie sie glupio grac jezeli taki zombie dojdzie do polowy planszy lub cerber przejdzie cala. Z drugiej strony jak zrozumialem(nie wiem czy dobrze:) ) to ten koloes ktory gral nekromanta powiedzial ze pole bitwy jest male poniewaz gra mala armia czyli ma sie rozumiec ze pole bitwy bedzie wieksze. Moim zdaniem powinno byc ogolnie duze ze byla frajda z gry z czarowania np. spowolnienie a tak to taki cerber podejdzie pod licza i juz nie strzelamy tylko musimy walczyc wrecz ?? z gory dzieki za odp. Pozdrawiam
|
||
~val-gaav-ijb |
Pole bitwy będzie miało z zmienne rozmiary ... Wszystko zależy od tego ile jednostek będzie w armii (dokładniej slotów)
|
||
^vinius |
a co, jeżli wybierzemy szyk jednostek "rozrzucony" a nie "zwarty"? pole bitwy się powiększy?
ale w H1 i KB takich problemów nie było - pole bitwy było malutkie :)
btw. czy gdy będziemy oblegać miasto małą ilością jednostek pole też będzie małe?
|
||
~val-gaav-ijb |
Nie oblegając miasta pole ma niezmieniać rozmiaru .... czyli zawsze ma byc duże
|
||
^Puzon_351 |
Aha no to wreszczie sie uspokoilem !!! dzieki za odp.
|
||
~-LEVY |
Pole walki jest ciekawie rozwiazane.
Dzieki zmiennej wielkosci w pewnym sensie sami mamy wybor czy chcemy grac na duzej czy malej planszy. Zalezy ono od ilosci zajmowanych "slotow" przez nasze wojska. Np. maja sporo jednostek strzelajacych mozemy porozdzielac oddzialy tak aby obsadzic wszystkie "sloty" dzieki temu bedziemy walczyc na duzej mapie i mamy spore szanse na odstrzal przeciwnika zanim nas dojdzie. Majac jednostki szybkie mozemy zostawic wolne oddzialy poza armia i/lub polaczyc szybkie oddzialy razem (tego samego typu oczywiscie), dzieki temu gramy na malej planszy i mozemy szybko dopasc przeciwnika.
Rozmiar planszy jest dostosowywany do armii z wieksza iloscia "slotow" zajetych, co daje niejako przewage armiom dystansowym. Jednak mlotem na takie rozwiazanie sa gryfy :D
|
||
^Puzon_351 |
Levy skad ty to wszystko wiesz :D :)
|
||
~-LEVY |
Z oficjalnych z filmikow.
|
||
~Mr.Pool... |
Jedno co mnie wkurza (xxxx) to brak kontroli nad atakiem jednostek. Bez względu jak najedziemy kursorem atak zawsze odbywa sie z najblizszego miejsca. Oraz brak możliwości czekania. Jak na razie kicha wielka.
|
||
^LEVY |
Co to ataku z najblizszego pola to fakt jest to denerwujace, czasem wolniejsza jednostka musi wykonac dodakowy ruch zeby moc zaatakowac (obejsc wlasny szybszy oddzial).
Z kolei prawdopodobnie zniknie z gry mozliwosc przeczekania tury :szok1:. Walka nie jest turowa jak to mialo miejsce w poprzednich czesciach. Szybkie oddzialy moga sie ruszyc nawet 2x zanim sie ruszy 1x oddzial wolniejszy. Kolejnosc ruchu zmienia sie w ciagu walki. Szybki oddzial po ruchu nie spada na koniec kolejki tylko np. do polowy, a dodatkowo szybciej sie przemieszcza jego wskaznik ruchu po pasku kolejnosci ruchu, w zwiazku z czym moze on jeszcze przescignac w ruchu oddzial ktory chwile wczesniej byl przed nim na pasku ruchu. Moze to nieczytelnie napisane, ale wystarczy dokladnie obejrzec filmik z walki lub ...
Bedzie mi brakowac mozliwosci przeczekania kolejki, ale na forum Ubi padla propozycja aby byl przycisk przeczekania tury i przesuwal on oddzial o np. tylko 1/2 jego normalnego ruchu w kolejce.
|
||
^Puzon_351 |
Nie no musi byc przeciez "poczekaj" to by bylo beznadziejnie :( miejmy nadzieje ze ubi sie otrzeasnie to bo jak to tak :(
|
||
^vinius |
zawsze były dwa przyciski: pass i wait. czy nie będzie tylko przycisku wait (który daje jednostce ruch dopiero pod koniec tury, można go nie wykorzystać) czy też pass (tura wzamian za większą obronę)?
|
||
^Puzon_351 |
no tak ale np. miales ruch strzelcem to czekales zeby ktos podszedl blizej zebys mial pelna strzale czyz nie tak ??? a tak to bedziesz strzelal ze zlamana chyba ze w H5 bedzie zawsze pelna strzala
|
||
^Puzon_351 |
ale przeciez gra z "wait" bedzie o wiele ciekawsza przeciez to jest najlepsze rozwiaznie zevy nie tracic wojsk calej gry (przynajmniej bylo tak w H3) podchodzilo sie szmata atakowalo sie jakigos naiwaniaka i koles traccil kontratak a potem prales go innymi i ci nie oddawal ile razy tak bylo przeciez to bedzie do bani ze nacisniesz obrone i statacisz ruch w kolejce :(
|
||
^vinius |
Cóż za bluźnierstwo! ;)
nie zapominaj, że heroes to gra turowa. w rzeczywistości i tak sie tak nie walczy. A co do ładowania strzały: po prostu aby umozliwić np ruch pikinierowi musisz najpierw odejść ryverzem. A co do pass: czy w początkowych fazach bitwy piechota atakuje razem z kawalerią? A ta funkcja umozliwia taktyczne rozegranie bitwy. Poza tym te dwie funkcje maja bogata tradycję od KB poprzez wszystkie części aż do H IV.
BTW. nie za bardzo zrozumialem tego posta, bo piszesz dość chaotycznie i nie wiem czy jesteś za czy przeciw funkcjom.
|
||
^Puzon_351 |
ja pisze dosc chaotycznie poniewaz nie moge sie powstrzymac przed naplywem mysli :) i pisze co mi palce kaza :) a jezeli chodzi o funckje "wait" byc moze zle zrozumialem ale po prostu jestem fanem H3 od wielu lat i po prostu to jest dla mnie wzorzec dlatego tak sie upieram :)
|
||
^Puzon_351 |
No tak ale jesli bede rycerzem przed pikinierem to wtedy wlasnie nacisne "wait" czekajac na lepsze okazje do dzialania a jak nacisne obrone to strace ruch w kolejce kosztem dostania oborony to jest cos ale strace kolejke !
|
||
^vinius |
tak dla wyjaśnienia: jestem za obydwoma opcjami. a jak Ubi ma wycofać to co to będzie za gra?
|
||
^LEVY |
Z funkcja "wait" Ubi bedzie [u]musialo[/u] ostro pokombinowac. Po pierwsze w obecnym trybie walki nie ma on szans na istnienie, bo nie ma tur do jakich nas przyzwyczaily poprzednie czesci hirkow (szybkosc oddzialow jest niezalezna od szybkosci innych i nie ma konca tury jako takiego). Z drugiej strony "wait" to nie tylko wciagniecie w pole wojska przeciwnika (bo i on moze czekac, az komus sie amunicja skonczy), ale rowniez dobre rozegranie kontratakow (podstawienie wolnej i z reguly slabej jednostki na kontre, zeby mocniejsze jednostki zadawaly obrazenia bez kontrataku), jak i wlasciwe rozmieszczenie armii na polu bitwy w przypadku braku (lub slabej)zdolnosci taktyki (jako skillu).
Wydaje mi sie ze funkcja "defence" sie nie zmienila, dalej daje spory plus do obrony :), choc w heroesach "tryb blokera" jest raczej mocno niedoceniony,chyba ze komus natura sprzyja (ma korzystny uklad przeszkod terenowych).
|
||
^vinius |
hm.. według mnie tryb blokowania wroga został doceniony dobiero w H3 (pewnego razu ni cholera nie mogłem zadac obrażeń wrogiemu oddziałowi szkieletów).
|